רכילות עסקית

מנכ"ל גולדמן זאקס בצרות: טענות חדשות על סקסיזם וגזענות

מנכ"ל ויו"ר הבנק גולדמן זאקס שוב סופג ביקורות. סטודנטיות באחת המכללות בניו יורק מאשימות אותו בסקסיזם ובגזענות. לצד זאת, בכירים ועובדים בבנק ממשיכים להביע תסכול משיטות הניהול של סולומון ובוחרים לעזוב
מערכת ice | 
דיוויד סולומון, מנכ"ל גולדמן זקס
המנכ"ל של אחד הבנקים הגדולים ביותר בארה"ב ממשיך להסתבך. היו"ר והמנכ"ל של הבנק גולדמן זאקס, דיוויד סולומון, סופג בעת זו ביקורת חדשה על התנהלותו והפעם מצידן של סטודנטית במכללה בניו יורק. לפי בלומברג, סולומון הוזמן לשוחח עם קבוצת סטודנטים על השקעות בדלקי מאובנים ושם לכאורה אמר לא מעט אמירות גזעניות וסקסיסטיות. 
מכתב בעילום שם מטעמן של שלוש סטודנטיות שהיו בשיחה כבר פורסם בחודש מאי האחרון, אך כעת הוא צוטט בכתבה של הניו יורק טיימס על המנכ"ל. 
לפי המכתב שפורסם, הסטודנטיות טענו כי בשיחה סולומון העיד שהוא עשה יותר לתיקון משבר האקלים מאשר שהן אי פעם יעשו, והוסיף שהנוכחים בשיחה - בהם נשים ואנשים שמגדירים את עצמם כא-בינאריים - צריכים להיות אסירי תודה לכך שזכו למלגות מהמוסד שבו הם לומדים. לצד זאת טען כי התנועה לעצירת ההשקעות בדלקי מאובנים היא טיפשית ושהנוכחים בשיחה לא מבינים באמת איך העולם עובד.
אור הזרקורים מופנה כעת אל סולומון ולא רק בגלל ההתבטאויות שלו, אלא גם בעקבות חוסר האמון שמביעים בכירים בבנק בגלל הניהול שלו בשנים האחרונות. אף שמאז שנכנס לתפקיד המנכ"ל לפני חמש שנים הוא עזר למניית הבנק לעלות ביותר מ-50%, בכירים ועובדים לא מרוצים מהניהול העסקי של סולומון. בין היתר הם כועסים על הניסיון הכושל שלו להכניס את העסק לבנקאות צרכנית, מה שהביא להתכווצות מאגר הבונוסים, ועל כך שהוא עושה שימוש בנכסים פרטיים של הבנק למטרותיו הפרטיות.
אחד האלמנטים שמעידים על חוסר שביעות הרצון הוא גל העזיבות בבנק. לאחרונה בכירים רבים בחרו לעזוב, ומנהלים נטשו אחרי זמן העסקה קצר במיוחד. לצד זאת, נשים שעבדו בבנק טענו כי ישנה העדפה מובהקת כלפי הנהלה גברית ושנשים לא מקבלות שכר זהה. עם זאת, לאור הצלחתו של סולומון בגזרת המניה וההכנסות, לא ניכר שהוא יפוטר מתפקידו בקרוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה