רכילות עסקית

למען העולים מצרפת: כ-6.5 מיליון שקל נתרמו

הידעתם? כ-10% מהעולים החדשים מצרפת רשומים בשירותי הרווחה בישראל. כתוצאה מכך, עמותת "קעליטה" ארגנה אירוע התרמה והצליחה לגייס לא פחות מ-6.5 מיליון שקל
מערכת ice | 
אריאל קנדל (צילום באדיבות עמותת "קעליטה")
העלייה מצרפת לישראל נתפסת כעליה מבוססת וחזקה, ואילו העולים החדשים דוברי הצרפתית המגיעים לישראל נתפסים כ"מסודרים" וכבעלי יכולות כלכליות גבוהות, אך המציאות שונה בתכלית. בשנים האחרונות, עוד טרום משבר הקורונה והשלכותיו, כ-10% מהעולים החדשים מצרפת היו רשומים בשירותי הרווחה בישראל; משבר הקורונה העצים משמעותית את אתגרי הקליטה והגדיל את שיעור העולים הזקוקים לסיוע, חלקם אף הגיעו למצבי קיצון של עוני ובדידות.
בשל המצב יזמה עמותת "קעליטה" (ארגון הגג של עולי צרפת בישראל) אירוע התרמה מיוחד תחת השם "ישראל צדקה", במסגרתו גויסו למעלה מ-6.5 מיליון שקל עבור עולים נזקקים שידם אינה משגת. בין התורמים הקרנות רש"י ואדליס, לצד גופים עסקיים ואנשים פרטיים רבים. הכספים יחולקו ישירות למשפחות הנזקקות על ידי העמותה או באמצעות עמותות רווחה.  

אריאל קנדל, מנכ"ל ארגון "קעליטה", ציין: "עולים רבים דוברי צרפתית סובלים ממשברים וקשיים בשל בעיות בריאות, תעסוקה ופרנסה, אתגרי קליטה תרבותיים, חברתיים ורגשיים, קשיים בחינוך, תחושות בדידות וחרדה. אנו פועלים באופן יומיומי כדי לסייע ולהיטיב את תהליך הקליטה של העולים דוברי הצרפתית בישראל, אבל הפעילות שלנו לבדה אינה מספיקה. הכסף שנאסף עתיד לסייע לאלפי עולים, ואני מודה לכל התורמים שפתחו את ליבם את וכיסם כדי לסייע לעולים הנמצאים בקשיים. אני קורא לגופים עסקיים ולאנשים פרטיים נוספים להירתם ולסייע לעולים החדשים; כל עזרה היא בעלת ערך ומסייעת לשפר את המצב הקיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה