רכילות עסקית

כוכב "הכרישים" נפגע מקריסת SVB? "מתחיל לשחק התקפה"

משקיע העל המיליארדר מארק קיובן הפקיד בבנק שקרס את הפרויקט היקר לו ביותר, וממהר להוציא את הכסף שיש לו. כיצד לדעתו יכולות הרשויות להציל את שוק הסטארט-אפים שנפגע?
מערכת ice | 
מארק קיובן (צילום ויקיפדיה/Gage Skidmore)
הקריסה של בנק עמק הסיליקון (SVB), המלווה המוביל של סטארטאפים, הוא רעידת אדמה פיננסית ובנקאית שעדיין לא חשפה את מלוא היקפה. יומיים אחרי, משקיעים, עסקים וסטארטאפים עדיין מנסים להעריך את ההשלכות שיהיו להם מסגירת הבנק על ידי הרגולטורים.
אחד מהם הוא המיליארדר מארק קיובן, שציין שהחשיפה שלו ל-SVB עומדת על מיליוני דולרים. "אני חשוף רק אולי ל-8 עד 10 מיליון דולר", אמר כוכב "הכרישים" של רשת ABC במהלך ספייס בטוויטר אתמול. "CostsPlus Drugs.com נמצא ב-SVB. אז היו לנו, אני חושב, 3.1 מיליון דולר שם".
CostPlus Drugs.com הוא בית מרקחת מקוון שהמיליארדר ייסד בינואר 2022 כדי לשבור את שוק הפארמה האמריקאי. הפלטפורמה היא החברה היחידה שהוא הקים או השקיע בה הנושאת את שמו. השם הרשמי של החברה הוא Mark Cuban CostPlus Drug Co.
"אנחנו נשארים ערים עד מאוחר ומדברים עם בנקאים כדי לפתוח חשבונות בבנקים אחרים. ואתם יודעים, אני כותב צ'קים ביום שני בבוקר דבר ראשון, כדי לוודא שהשכר הוא בתשלום, ואתה יודע, כי CostPlus Drugs.com זה הבייבי שלי", המשיך קיובן. "כרגע אני לא נותן לזה ללכת לשום מקום. אני משחק התקפה בכל דרך שאני מכיר".

נזכיר כי תאגיד ביטוח הפיקדונות הפדרלי השתלט על SVB וכעת הוא מנהל של 175 מיליארד דולר בהפקדות לקוחות, כולל כסף מכמה סטארט-אפים ומכמה מהשמות הגדולים בעולם הטכנולוגיה. הרגולטור גם הקים ישות חדשה, וציין שלמפקידים לא מבוטחים, כלומר לקוחות SVB עם יותר מ-250,000 דולר בחשבונותיהם, לא תהיה, כרגע, גישה לכספם.
זה מותיר אי ודאות רבות לגבי יכולתם של סטארטאפים רבים לפעול בשבועות הקרובים, מכיוון שהכספים שלהם נעולים. ה-FDIC אמר כי הוא ישלם למפקידים שאינם מבוטחים "דיבידנד מראש במהלך השבוע הבא".
השאלה היא בכמה יסתכם הדיבידנד הזה. היקף המשבר שנגרם על ידי SVB תלוי בתשובה שה-FDIC יביא לשאלה זו, אמר קיובן. תהיה אפקט הדבקה אם הדיבידנד אינו משמעותי, הוא מזהיר. "אם אף אחד לא מקבל כלום, ולא מבוצעים חשבונות שכר, ספקים לא מקבלים תשלום. והספקים האלה כשהם לא מקבלים תשלום, הם לא יכולים לשלם את השכר שלהם. ולכן אם אין כסף ששולם ב'דיבידנדים מתקדמים', יש לנו בעיה", טען המיליארדר.
אבל, "אם יש סכום מהותי שמכסה מספיק, מספיק לסטארט-אפים, מספיק לתעשיית היין, מספיק מההשפעה של החברה כדי לשלם את החשבונות שלהם ואת השכר שלהם, אז בעוד שישה חודשים לא נזכור את מה שקרה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה