רכילות עסקית

האם ננסי פלוסי נמצאת בניגוד עניינים עם מניות בעלה?

יו"ר בית הנבחרים האמריקאי מותקפת לאחר שלא העבירה הצעת חוק לאסור על חברי קונגרס לסחור במניות בזמן כהונתם. החשד: נמצאת בניגוד עניינים עם בעלה, משקיע ההון-סיכון
מערכת ice | 
ננסי פלוסי (צילום יהונתן זינדל פלאש 90)
שוויה הנקי של יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, עלה מאז המשבר הכלכלי הגדול של 2008 - בעזרת עסקאות רווחיות של בעלה בבורסה. פלוסי - שתמכה לאחרונה באיסור על מסחר עבור מחוקקים ופקידי ממשל בכירים - ראתה את נכסיה גדלים ב-140 מיליון דולר, כך על פי ה-Washington Free Beacon.
פלוסי היא אחת מחברות הקונגרס העשירות ביותר, והכחישה בתוקף שחלקה מידע כלשהו עם בן זוגה - משקיע הון סיכון. עם זאת, רבים הטילו ספק בעסקאות שנעשו על ידי פול פלוסי שבמקרה התרחשו בקנה אחד עם החלטות גדולות של הקונגרס.
ביוני, פלוסי הבעל מימש אופציות רכישה לרכישת עד 5 מיליון דולר ביצרנית השבבים וכרטיסי המסך Nvidia שבועות ספורים לפני שהקונגרס שקל הצעת חוק למתן סובסידיות של יותר מ-50 מיליארד דולר ליצרני מוליכים למחצה מקומיים.
על פי הדיווח של הביקון, הוא גם רכש את מניות טסלה במרץ, כאשר אשתו דחפה לסבסוד רכבים חשמליים. השווי הנקי של פלוסי לשנת 2021 מוערך ב-171.4 מיליון דולר, לפי מספרים שדווחו בהצהרת הגילוי הפיננסי שלה. ערכה המדויק אינו ידוע מכיוון שחברי קונגרס אינם נדרשים לדווח על סכומי דולרים מדויקים.
יו"ר בית הנבחרים ספגה לאחרונה מתקפות מתוך המפלגה, אחת מהם על כך שלא הצליחה לקבל את הצעת החוק שתאסור על מחוקקים לסחור במניות בזמן כהונתם, שנדחפה בקונגרס.
"הרגע הזה מסמן כישלון של הנהגת בית הנבחרים - וזו עוד דוגמה מדוע אני מאמין שהמפלגה הדמוקרטית זקוקה למנהיגים חדשים באולמות של גבעת הקפיטול, כפי שהכרזתי זה מכבר", נותנת החסות להצעת החוק, הנציגה אביגיל ספנברגר אמרה.
פלוסי התמודדה עם לחץ משני צידי המפה הפוליטית לקדם את החקיקה - כאשר מבקרים מצביעים על מסחר במניות של בעלה כניגוד עניינים אפשרי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה