רכילות עסקית

האם גוגל תתפרק? המהלך הקיצוני שעלול להפיל את הענקית

פסק הדין שהתקבל בארצות הברית, לפיו הענקית גוגל היא מונופול בתחומה ואף עשתה שימוש לרעה במעמדה כמונופול, היווה את יריית הפתיחה למאבק של ארצות הברית במונופולים. האם מה שלא עבד עם מיקרוסופט יעבוד עם גוגל?
מערכת ice | 
תביעת ענק נגד גוגל (צילום shutterstock)
שופט בית המשפט המחוזי בקולומביה שבארצות הברית, קבע בפסיקתו לאחרונה כי גוגל היא מונופול ואף ביקר את החברה בחריפות בפסק הדין. השופט אמר כי חברת האם של גוגל, אלפבית, פעלה כמונופול בתחום מנועי החיפוש ואף ניצלה את כוחה כדי לשמור על עצמה ככזאת.
בפסיקה קבע השופט כי גוגל ביצעה תשלומי ענק בגובה מיליארדי דולרים לחברות ענק אחרות כמו אפל וסמסונג, כדי שאל הדפדפנים אשר מפעילים אותן חברות, מונע החיפוש של גוגל יכנס באופן אוטומטי. 
כעת נודע, על פי דיווח בבלומברג, כי במסגרת הבדיקות לקראת ההחלטה על העונש אותו תקבל גוגל בעקבות הפסיקה, נבחנת האפשרות לבצע מהלכי פירוק לגוגל. כמובן שמדובר בדרך ארוכה מאוד עד שדבר כזה יכול לצאת לפועל, מאחר ומדובר בתהליך רגולטורי מייגע.
לא מן הנמנע כי מהלך זה יוחלט לבסוף כקיצוני מדי, והעונש שתקבל חברת גוגל יהיה ברמה פחותה מזה. העונשים שעל הפרק עלולים לפגוע קשות בהכנסות של גוגל ובמעמדה בשוק מנועי החיפוש, מאחר והיא שולטת בו ביד רמה כמעט ללא מתחרות משמעותיות.
גם הקשרים העסקיים של הברה עלולים להיפגע וחברות שקיבלו תשלומי ענק מגוגל עלולות לצאת לדרך עצמאית, כאשר תשלומים אלו ייפסקו, אם יחליט בית המשפט לאסור על קשרים עסקיים כמו שעשתה גוגל עם הענקיות אפל וסמסונג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה