רכילות עסקית

בזמן שהחברה בכאוס: מנכ"ל בואינג מקבל עשרות מיליוני דולרים

לאחר שהודיע על רצונו לפרוש מתפקידו, מנכ"ל יצרנית המטוסים הענקים בואינג, כעת פורסם גובה הפיצוי אותו יקבל דייב קלהון, ברקע השנה המחרידה שעברה על החברה, עם ריבוי התקלות והחקירות שאירוע לאחרונה, וריסוק המוניטין של החברה
מערכת ice | 
בואינג (צילום יוטיוב/ TODAY)
לאחר שמטוס בואינג 737-9 מדגם MAX של חברת אלסקה איירליינס נאלץ לבצע נחיתת חירום, וזאת בעקבות תקלה חריגה שבה אחת מדלתות המטוס פשוט התנתקה ממקומה והתעופפה עד שנחתה בחצר בית.
האירוע המפחיד הסתיים בפציעות קלות בלבד, אך הוא פתח תיבת פנדורה בנוגע לתקן הבטיחות בחברה. גם הצהרתו של מנכ"ל בואינג, דייב קלהון, שלקח אחריות ואמר: "אנו מכירים בטעויותינו", לא עזרה ושמה הטוב שיצרה לאורך השנים בכל הנוגע לבטיחות המטוסים שלה, התרסק.
ברשת CNN פורסם כי על אף השנה המחרידה שעברה על החברה, שבה נכנסה למערבולת של חקירות ואף חקירה פדרלית מעמיקה, מנכ"ל החברה הפורש, שהודיע על החלטתו לאחרונה, יקבל חבילת פיצוי של עשרות מיליוני דולרים, בנוסף לשכרו השנתי.

על פי הדיווח יקבל קלהון 32.8 מיליון דולר על שנת 2023, סכום המהווה עלייה של 45% מהסכום אותו קיבל בשנת 2022. הסיבה שבגללה יקבל קלהון את הסכום הענק היא שעל אף שהחברה מפסידה כספים רבים משנת 2019, בתקופת קלהון הצליחה החברה לצמצמם את ההפסדים הללו בעשרות אחוזים, ולהקפיץ אץ המנייה.
זה לא הכל, כאשר פרישתו תיכנס לתוקף, צפוי קלהון לקחת הביתה מתנה לא קטנה. הוא יקבל מענק של 45 מיליון דולר המורכב ממניות ואופציות. וזאת בנוסף לכלל השכר והמענקים שיקבל עד אז.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה