השוק

הישראלים חוששים מההתפתחויות הכלכליות: ירידה במדד האמון בינואר

מדד אמון הצרכנים שעורך בנק הפועלים מצביע על ירידה באמון הישראלים בכלכלה המקומית; בבנק הפועלים אומרים שהירידה מוסברת כחלק מההשפעה הכלכלית של המלחמה על משקי הבית
ניצן כהן | 
כלכלה ישראלית (צילום shutterstock)
הנתונים הכלכליים מצביעים על עוצמה של משקי הבית בישראל אבל בכל זאת כשמסתכלים על הסנסורים העדינים (מאוד) של הכלכלה לומדים כי האמון של הישראלים בהתפתחויות הכלכליות בישראל יורד. בנק הפועלים עורך את מדד אמון הצרכנים בישראל כשבעולם ובעיקר בארה"ב עורך את המדד הזה JP מורגן ויש לו חשיבות גדולה במדידה של ההתפתחויות במעלה הדרך.
אם כן, מהנתונים עולה כי מדד אמון הצרכנים ירד בחודש ינואר 2024  ב-1.1 נקודות לרמה של 123.9 נקודות (אפריל 2002=100). המדד למצב השוטף עלה ב-0.6 נקודות ומדד הציפיות ירד ב-2.1 נקודות.
בבנק הפועלים אומרים כי המדד רשם ירידה קלה בחודש ינואר ורמת המדד נמוכה מהממוצע של החודשים של לפני המלחמה. "יחד עם זאת, בהינתן מצב המלחמה שמשפיע כמעט על כל משק בית, הירידה במדד אמון הצרכנים היא מתונה.
"שיפור קל נרשם החודש במדד למצב השוטף, ככל הנראה כתוצאה מחזרה הדרגתית של משקי הבית ברוב חלקי הארץ לדפוסי הצריכה הרגילים, ואפילו הנסיעות לחו"ל מתחילות להתרבות. הרכישות בכרטיסי אשראי בחודש דצמבר עלו בשיעור חד של 12% והפדיון של רשתות השיווק עלה ב-7.6%. אומדנים לצריכה הפרטית לחודש ינואר מצביעים על התמתנות קלה לעומת חודש דצמבר, אולם עדיין הרמה גבוהה. בשאלות לגבי המצב הכלכלי ומצב התעסוקה בעוד חצי שנה נרשמה החודש הרעה.
"היציבות היחסית באמון הצרכנים הושגה בין היתר הודות לתמיכה גדולה של הממשלה במשקי הבית ובעסקים. עליות מחירים בשוקי ההון בעולם סיפקו גם הן רוח גבית לאמון הצרכנים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה