השוק

הדולר נחלש בעקבות דיווחים שאיראן אינה מעוניינת בהסלמה

צריך להגיד את האמת, הפערים הבלתי נתפסים בין הרטוריקה של ממשלת ישראל למעשים, מבלבלים את המשקיעים שלאט לאט ניזונים מהתבטאויות של מנהיגים זרים - וזה יוצר לא מעט תנודתיות בשווקים
ניצן כהן | 
הדולר נחלש (צילום shutterstock)
במסחר במט"ח נחלש הדולר בשיעור של 0.2% לרמה של 3.667 שקל. האירו נסחר ביציבות ברמה של 3.9464 שקל והליש"ט יורד ב-0.15% לרמה של 4.6 שקל. החוזים העתידיים על מדדי המניות המובילים בארה"ב עולים בשיעור של עד 0.3%.
מספר דברים משפיעים היום על המסחר במט"ח ובראשם המלחמה. כאן המשקיעים מבולבלים ולא בכדי, הפערים הגדולים (מידי) בין הרטוריקה של ממשלת ישראל למעשים בפועל הם דרמטיים ויוצרים תקווה (או סוג שלה) שעם עוד לחץ אמריקאי תבשיל עסקה לשחרור החטופים על המחירים הכבדים שישראל תשלם, אבל בסופו של יום החוזה הבסיסי בין המדינה לאזרחים שלה יקויים והאתוס הישראלי יתאושש שלא לדבר על הצלת חיים.

יחד עם זאת, צריך לזכור שממשלת ישראל אינה יציבה ותלויה לא למעט בגורמי קיצון שעלולים בנקל לדחוק את נתניהו לפעולות לא ברורות.
הנתון השני שיש לשים אליו לב הוא ההתבטאויות האחרונות של ג'רום פאוול, יו"ר הפדרל ריזרב. פאוול התראיין בסוף השבוע לתוכנית 60 דק' ואמר שם (בתרגום חופשי) שהסבירות להורדת ריבית בחודש מרץ נמוכה. עוד אמר פאוול שעוצמת הכלכלה האמריקאית (כפי שהיא באה לידי ביטוי בנתוני שוק העבודה) מאפשרת לפד לדחות מעט את הורדות הריבית עד שהאינפלציה תתבסס ברמה של 2%.
כך או אחרת, מה שגובר בשיקול הדעת של המשקיעים היא העובדה כי אופטימיות זהירה מתגנבת ללבבות לפיה עוד לחץ אמריקאי וניתן יהיה להגיע לעסקה לשחרור החטופים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה