השוק

בנק לאומי: בחודש האחרון חלה עליה במחירי הנפט

בנק לאומי פרסם את סקירת הנפט השבועית של הכלכלן הראשי ד"ר גיל בפמן, ממנו עולה כי בחודש ינואר עלה מחיר הנפט לראשונה מאז פרוץ המלחמה. אולם בשבוע האחרון חלה ירידה במחירים, כנראה בעקבות התחזקות שער הדולר בעולם
מערכת ice | 
דר גיל בפמן (צילום יחצ)
ד"ר גיל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי פרסם את סקירת הנפט השבועית ממנה עולה כי חודש ינואר האחרון התאפיין בעליה במחיר לחבית מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל, יחד עם זאת טוענים בבנק לאומי כי בשבוע האחרון חלה ירידה במחירים ככל הנראה בעקבות התחזקות שער החליפין של הדולר בעולם.
על פי בפמן, התחזקות שער הדולר הגיעה על רקע נתונים מאקרו כלכליים חזקים מהצפוי בארצות הברית שכללו את נתוני התעסוקה שהפתיעו כלפי מעלה וגם הצהרת הבנק הפדרלי של ארצות הברית יחד עם אי שינוי הריבית שהרחיקו את הצפי להפחתת ריבית בחודשים הקרובים. עוד גורם שתרם לירידת מחיר הנפט הוא מהלך התקיפות של ארצות הברית במקומות שונים במזרח התיכון בשבוע שחלף.
מצד שני היו גם לא מעט גורמים שניסו למתן את הירידה במחירי הנפט, ביניהם מהלכי ערב הסעודית לקיצוץ בייצוא הנפט וצמצום הייצור. מדובר במהלך אשר תרם לעליית מחיר הנפט כתוצאה מצמצום ההיצע. לצד זאת היו אינדיקציות לעליית הפעילות הכלכלית הסינית, בעיקר בתחום הייצור התעשייתי. כמו כן, צעדי המדיניות הננקטים, כמו הורדת יחס חובת הנזילות, הורדת הריבית וצעדי נוספים, יתמכו בהגדלת הביקושים לנפט.
בטווח הנראה לעין התנודתיות של מחירי הנפט תימשך עקב האירועים הביטחוניים במזר התיכון, הביקוש לרכבים חשמליים והיברידיים מצוי במגמת אשר יכולה להוביל בטווח הרחוק יותר לירידת ביקוש תזקיקי הנפט. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה