השוק

לאומי יקבל קו "אשראי ירוק" של 750 מיליון אירו: "קפיצת מדרגה"

במסגרת שיתוף הפעולה בין בנק לאומי לבנק ההשקעות האירופי EIB, שהחל עם חתימת ההסכם ביניהם לפני כשנה, יסופק ללאומי קו אשראי של רבע מיליארד אירו נוספים ו-750 מיליון אירו סה"כ
מערכת ice | 
חנן פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי (צילום Magma Images, אורן דאי, shutterstock)
במהלך השנה שעברה חתם בנק לאומי עם בנק ההשקעות האירופאי EIB, על הסכם שיתוף פעולה במטרה לקדם סביבה ירוקה, כאשר קו ה"אשראי הירוק" שיסופק ללאומי על ידי EIB, מיועד לפרויקטים סביבתיים וחברתיים.
על פי ההסכם, בנק לאומי קיבל כבר קו אשראי של חצי מיליארד דולר, כאשר כעת נוספו לסכום זה רבע מיליארד דולר נוספים, אשר מביאים את סכום האשראי שמעמיד הבנק האירופאי ללאומי על סך 750 מיליון אירו. על פי לאומי, מדובר ב"שלב הבא ביישום אסטרטגיית ה-ESG המתקדמת של הבנק".
מלאומי נמסר כי "ההסכם עם ה-EIB הוא נדבך משמעותי ביישום האסטרטגיה של בנק לאומי בנושאי אקלים וסביבה, שבמסגרתה קבע לאומי יעד להעמדת אשראי ירוק בסך של 35 מיליארד שקלים עד 2030. לאומי מדורג בעשירייה הפותחת במדד 100ESG  אנטרופי, הכולל את מאה החברות הציבוריות בעלות דירוג ה-ESG הגבוה בישראל. בנק ההשקעות האירופי נחשב לאחד המממנים העיקריים של כלכלה ירוקה ברחבי העולם. הבנק התחייב להשקיע טריליון אירו בפרויקטים בנושאי סביבה ואקלים עד שנת 2030".

מנכ"ל בנק לאומי, חנן פרידמן אמר: "אנחנו מאמינים כי אחריותנו כלפי הסביבה והקהילה שבה אנו חיים צריכה להיות מגובה גם במעשים. לכן, אנו גאים במיוחד להיות השותפים האסטרטגיים של בנק ההשקעות האירופי בישראל. מימוש השלב הנוסף בהסכם עם ה-EIB, שעליו אנחנו מודיעים היום, יאפשר לנו לעשות קפיצת מדרגה נוספת במימון פרויקטים ירוקים וחברתיים. לצד שיתוף פעולה זה, אנחנו יוצרים אפיקים נוספים שיאפשרו ללאומי להמשיך לעמוד בחזית הבנקאות הירוקה בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה