השוק

האוצר בהחלטה דרמטית: אלה הבנקים שיהיו פטורים מהגדלת המס

כחלק מחוק ההסדרים, משרד האוצר מתכנן להגדיל את המס על הבנקים הגדולים בישראל בלבד, כך שהם ישלמו 26% במקום 17%, בעוד הבנקים הקטנים, אלה שמחזיקים בנתח שוק של 5% ומטה, ימשיכו לשלם כפי ששילמו עד היום
מערכת ice | 
משכנתא בישראל (צילום אביב גוטליב, shutterstock, Magma Images)
כחלק מחוק ההסדרים, משרד האוצר מתכנן להגדיל את המס על הבנקים בישראל. אלא שב"כלכליסט" פורסם היום (שלישי) כי האוצר מתכנן להחריג את הבנקים הקטנים בישראל, כך שהחוק החדש לא יחול עליהם, והם למעשה יישארו במתכונת המס הנוכחית.
על פי הדיווח, מדובר בבנקים שמחזיקים בנתח שוק של 5% או פחות, עליהם כאמור לא תחול העלייה. לעומת זאת, בנקים שמחזיקים בנתח שוק של למעלה מ-5% בישראל, ייאלצו לשלם מס של 26%, זאת לעומת 17% שהם משלמים כעת.
על פי הדיווח, באוצר טוענים כי ההחלטה נובעת כדי לא לייצר מצב של שליטה מלאה של הבנקים הגדולים בשוק, ולאפשר לבנקים הקנים להמשיך ולהתחרות בבנקים הגדולים ולא להקשות עליהם עוד יותר, בעקבות העובדה שבמילא הם פחות רווחיים משמעותית.
הגדלת המס שמתכנן האוצר על הבנקים הגדולים תצא לדרך ב-24 במרץ, ונכון לשלב זה, תיערך עד לשנת 2025. על פי הדיווח, שר האוצר יוכל להחליט בשנת 2025 אם לבטל את הגדלת המס לבנקים, או להמשיך אותה, זאת על פי בחינה של הרווחים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה