השוק

לומברד אודייר פותח שנה: תנו משקל יתר לאג"ח בארה"ב

הבנק השוויצרי הוותיק מנתח את המצב המזרח התיכון וממליץ ללקוחות שלו: תנו משקל יתר בתיק ההשקעות שלכם לאג"ח אמריקאיות ולאג"ח אמריקאי קונצרני בדירוג גבוה
ניצן כהן | 
כלכלה בארצות הברית (צילום shutterstock)
אחת השאלות הגדולות שנשאלות בתקופה האחרונה בשווקים הפיננסיים היא כיצד יגיבו מנהלי הכסף הגדול באמת, מנהלי העושר בשוויץ, למתיחות במזרח התיכון ולחילופי המהלומות במפרץ הפרסי. לומברד אודייר, הוא בנק שוויצרי כזה והוא הסונית הראשונה שמספקת הצצה לניתוח התשובה לשאלה הזו.
אם כן, בסקירה שפרסמו סאמי שער, הכלכלן הראשי של הבנק השוויצרי לומברד אודייר וכריסטיאן אבויד, ראש תחום אלוקציית הנכסים בבנק, נאמר כי מתחים גיאופוליטיים מוגברים מעצבים מחדש את דינמיקת הסחר ותזרימי ההשקעות. בחודשים הראשונים של 2024, היריבות בין הגושים בהובלת ארה"ב וסין היא נקודת מוקד, ומשפיעה על שרשראות האספקה העולמיות. נקודות המפגש הגיאופוליטיות המרכזיות כוללות את המזרח התיכון, טייוואן ואוקראינה.
"למרות המתיחות המוגברת של ארה"ב-סין והעימותים העולמיים ב-2023, נכסי הסיכון הניבו ביצועים טובים. בשנת 2024, סיכונים גיאופוליטיים נמשכים, במיוחד במזרח התיכון, עם התקפות החות'ים בים האדום ובמפרץ עדן, פעולות טילים איראניות והמתח הגובר באזור. השנה הקרובה כוללת גם לוח שנה פוליטי עמוס עם בחירות בארה"ב, בריטניה, יפן, אירופה, הודו, מקסיקו, טורקיה, ונצואלה, דרום קוריאה, דרום אפריקה, איראן, רוסיה ואוקראינה.
"בנוסף, ההתקפות בים סוף שינו את נתיבי הסחר, השפיעו על שילוח המכולות וגרמו לשיבושים. בעוד שההשפעה על חלק מהמגזרים ניכרת, היא לא צפויה לשנות את קו הבסיס הכלכלי או את תחזיות האינפלציה. סגירה ממושכת של הים האדום עלולה להוביל להשפעות אינפלציוניות, אך לא סביר שזה יהפוך את מגמת ההאטה העולמית של האינפלציה.
"במקביל, מחירי הנפט משקפים סיכונים גיאופוליטיים, כאשר אירועים אחרונים שקרו מונעים ירידה משמעותית. למרות שיבושים פוטנציאליים, סבירות נמוכה מוקצית לתרחישים כמו איומים על מעבר מכליות או סכסוכים גדולים באזורים מייצרי נפט. מחירי הנפט מסוג ברנט צפויים להיסחר בקצה הנמוך של טווח של 80-90 דולר לחבית, כאשר ביקוש עונתי עשוי לדחוף את המחירים למעלה עד אמצע 2024.
"החשיבות של אבטחת שרשרת האספקה מודגשת על ידי ההתקפות בים סוף, מה שמניע את הגושים הגדולים לאבטח, לנתב מחדש או לקטוע שרשראות אספקה. "הסרת סיכונים" על ידי גושים בהנהגת ארה"ב וסין מעצבת מחדש את זרימות הסחר וההשקעות העולמיות, ותורמת למנצחים ולמפסידים בהיבטים אזוריים ומגזריים.
"אסטרטגיית ההשקעה" הם מסכמים "נשארת מתוכננת לריבית ניטרלית גבוהה יותר ולאי ודאות גיאופוליטית, תוך התמקדות באחזקות הליבה, במוצרי אג"ח ובנטייה להעדפת איכות בין סוגי הנכסים. המיצוב הטקטי כולל משקל יתר של אג"ח ארה"ב ואג"ח קונצרניות באיכות גבוהה. בשווקי המטבעות, הדולר האמריקאי עשוי להתאושש, בעוד שמחירי הזהב עלולים לעלות, בתמיכת סיכונים גיאופוליטיים, הורדות ריבית הפד וביקוש פיזי חזק. אתגרים קצרי טווח להנחות גיאופוליטיות עלולים להציג הזדמנויות להוספת סיכונים טקטיים לתיקים".  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה