השוק

הדולר טס ב-4% מתחילת החודש; שבר את מחסום ה-3.79 שקל

ההתנהלות המוזרה של הממשלה משדרת חוסר ביטחון למשקיעים שמסתערים על הדולר; הדולר עולה היום בכ-0.7% תוך שהוא שובר את המחסום הפסיכולוגי של ה-3.79 שקל
ניצן כהן | 
כלכלה בארה"ב (צילום pexels)
הדולר ממשיך במסע ההתחזקות שלו מול השקל והיום הוא עולה ב-.7% תוך שהוא חוצה את הרמה הפסיכולוגית שנמצאת ב-3.79 שקל. בשוק ההון אומרים הבוקר שההתנהלות המוזרה של הממשלה שבאה לידי ביטוי באובדן השליטה על התקציב שלא לדבר על ההתנהלות שלה במלחמה לא מוסיפה ביטחון בכלכלה הישראלית ומכאן מנהל השקעות אחראי מטה יותר כסף לארה"ב.
מאז תחילת השנה התחזק הדולר ב-4% וזה נתון משמעותי מאוד כשאנחנו מסתכלים על הלחצים האינפלציוניים שמתחילים להתגבש בכלכלה המקומית. באופן עקרוני מדד דצמבר הפתיע לטובה כשקצב האינפלציה התמתן ויריד לרמה של 3% שמשקפת את הריבית הגבוהה שמחלחלת לשוק ואת ההשפעות  קצרות הטווח של המלחמה.
אבל כשאנחנו מסתכלים על הטווחים הקצת יותר ארוכים הרי שאנחנו מגלים תמונה מבהילה. התקציב שעבר בממשלה בחוסר שקיפות דרמטי מגלה לאט לאט את הביזה של הכסף על ידי מוקדי כוח קואליציוניים שאינם תורמים למלחמה ואינם תורמים לשיקום המדינה ביום שלאחריה כשבמקביל קיצוצים כואבים מוטלים על הציבור שמשרת בצבא, עובד ומשלם מסים, משרת במילואים וכן הלאה.
בשל העובדה שברור לכל שלהטיל קיצוצים ומסים כבדים על האוכלוסיה העובדת והתורמת ובמקביל להעביר סכומי כסף משמעותיים לאכלוסיה שלא תורמת יוצרים בור תקציבי משמעותי שיכוסה באמצעות גיוס חוב שיחריף את הבעיה במעלה הדרך ומכאן שההחלטה המתבקשת אצל מנהלי ההשקעות האחראיים היא להוציא כרגע כסף מישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה