השוק

הדולר מתחזק ב-0.5%, נסחר ברמה של 3.77 שקל

חוסר הוודאות הפוליטי-מדיני-ביטחוני- כלכלי עושה את שלו והמשקיעים רוכשים דולרים במטרה להטות כסף נוסף להשקעות מחוץ לישראל; החשש המרכזי של המשקיעים הוא מהורדת דירוג האשראי של ישראל
ניצן כהן | 
דולר (צילום shutterstock)
במסחר במט"ח ממשיך הדולר להתחזק והוא עולה כעת ב-0.5% לרמה של 3.77 שקל. העלייה של הדולר מיוחסת היום לחוסר הוודאות הכלכלי-מדיני-ביטחוני-פוליטי שמבריח כסף מישראל כשקונצנזוס התחזיות מדבר על כך שחוסר הוודאות הזו, בעצימות כזו או אחרת, ימשך עמוק לתוך 2024.
אתמול עבר התקציב המעודכן בממשלה ונראה כי הממשלה ממשיכה בקו של לקצץ בכל התקציבים של ה'לא מקורבים' וזה אומר שהכספים הקואליציוניים ימשיכו לזרום לשותפים של נתניהו כשכל שר שירצה להיטיב עם הבייס שלו, יקבל את ליטרת הבשר על חשבון הציבור הישראלי העובד, משלם מסים, משרת בצבא ואחר כך משרת במילואים וכן הלאה.
התהליך הזה יוצר חוסר וודאות שמחולקת לשניים: השלב הראשון הוא העובדה שאת חגיגת חלוקת הכסף למקורבים תממן הממשלה באמצעות הגדלה משמעותית של החוב וזה אומר שאנחנו מתקרבים למצב בו התשואות בשוק האג"ח יחזרו לעלות, למרות שבנק ישראל מעוניין להוריד את הריבית.
השלב השני הוא העובדה שאנחנו הולכים לעשור אבוד כשכל הכסף שאינו מושקע במערכת הביטחון הולך למקומות שלא מייצרים צמיחה ולא משרתים את הציבוריות הישראלית הכוללת וזה עלול להביא חברות הדירוג (בסבירות גבוהה) להגיב בהורדת דירוג החוב של ישראל ומכאן, לפחות בשלב הזה, המשקיעים מעוניינים להגדיל את החשיפה שלהם לשוק האמריקאי שגם הוא לא במצב מי יודע מה טוב, אבל הרבה יותר סביר מהצפוי כאן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה