השוק

בנק דיסקונט מחזק נזילות: השלים גיוס של 2.5 מיליארד שקל

המוסדיים שנמצאים במצב של עודפי נזילות משמעותיים הזרימו ביקושים של 5.2 מיליארד שקל להנפקה שבוצעה לטווח ארוך (מח"מ 6) ונע"מים לטווח קצר; המרווח האפקיטיבי מעל הממשלתי בסדרה הארוכה היה 0.85%
ניצן כהן | 
אבי לוי מנכ"ל דיסקונט (צילום ישראל הדרי, Magma Images)
בנק דיסקונט השלים הלילה (יום שני) את השלב המוסדי של הנפקה לציבור של 2 סדרות חוב: אגרות חוב (סדרה טז') בהיקף של 1.56 מיליארד שקל במח"מ של כ-6 שנים ובמרווח אפקטיבי של 0.85% מעל ממשלתי וניירות ערך מסחריים (נע"מ סדרה 3) בהיקף של מיליארד שקל במח"מ שנה ובמרווח אפקטיבי של 0.16% מעל ריבית בנק ישראל.
במכרז נרשמו ביקושים גבוהים של כ-5.2 מיליארד שקל, מתוכם נענה הבנק לכ-2.56 מיליארד שקל.
 
באופן עקרוני הביקושים הגבוהים שהזרימו המוסדיים להנפקה הם תולדה של עודפי מזומנים שיש להם והעובדה שכל מרווח גם אם הוא נמוך, מעל האג"ח הממשלתי הוא אטרקטיבי בטח כשמדובר בתקופה בה הממשלה עומדת להנפיק לא מעט אגרות חוב בשוק וישראל נמצאת בסיכון משמעותי להורדת דירוג אשראי. אג"ח של בנק שמשלם פרמיה על הממשלתי המקביל, הוא סחורה נחשקת.
דיסקונט מבצע את המהלך כחלק מהניהול השוטף של צורכי הנזילות במסגרת התוכנית הרב שנתית. הגיוס יחזק את מקורות הנזילות של הבנק וייתן תשתית להמשך אסטרטגיית הצמיחה של תיק האשראי של הבנק.
את המהלך הביל בבנק דיסקונט על ידי אלעד פישר, ראש חטיבת שווקים פיננסיים, וגד בר לב, מנכ"ל דיסקונט מנפיקים. ההנפקה וההפצה הובלו על ידי דיסקונט קפיטל, בניהולה של הילה חימי, ודיסקונט קפיטל חיתום, בניהולם של צחי סולטן והמנכ"ל, לירן רזמוביץ.
אבי לוי, מנכ"ל קבוצת דיסקונט: "הביקושים הגבוהים להנפקה משקפים את אמון המשקיעים בדיסקונט גם בסביבה עסקית ותקופה כלכלית מאתגרת. הגיוס יאפשר לנו להמשיך את מגמת הצמיחה של הבנק תוך ניהול אופטימלי של ההון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה