השוק

סטורג' דרופ בעוד ניסוי משמעותי ביפן: המניה טסה ב-8.5%

סטורג' דרופ תתחיל בעוד שני פיילוטים ביפן להטענה מהירה שלכלי רכב חשמליים; הפיילוטים ימומנו על ידי חברה יפנית שכבר מבצעת ניסויים מסחריים עם סטורג'; המניה משלימה טיסה של כמעט 40% מתחילת החודש
ניצן כהן | 
שי כהן סטורג' דרופ (צילום ישראל הדרי, vecteezy)
סטורג דרופ קיבלה אישור עקרוני מחברת אייסין טויוטה להקמת שני פיילוטים ביפן אותם תממן אייסין לרבות הוצאות פיתוח ורכישת הציוד. הפיתוח יעשה ע"י צוותים משותפים של שתי החברות ולפי התכנית יפותח מוצר משותף הבנוי ממערכת אגירת האנרגיה לייצור חשמל של סטורג דרופ (HyDrop) משולב עם הגנרטור המותקן ברכבי טויוטה.
בתגובה להודעת החברה מזנקת המניה ב-8.5% ומשלימה ראלי של כמעט 40% מתחילת השנה.
עוד עולה מהודעת החברה כי מטרת הפרויקט המשותף לשתי החברות היא לפתח מוצר שיאפשר טעינה מהירה של רכבים חשמליים, כאשר טעינת האנרגיה תתבצע ממקור סולארי או מהרשת בשעות השפל וכמו כן, ניצול חום שיורי הנפלט ממפעלי הייצור להפקת חשמל.
מחברת אייסין היפנית נמסר לו"ז מפורט המתאר את השלבים להקמת הפיילוט הראשון והשני ועד סיומם. תחילה יבנה אב טיפוס ראשוני שהקמתו תושלם עד מרץ 2025 ולאחר הפעלתו תוקם מערכת נוספת גדולה יותר משופרת המבוססת על נתוני ההפעלה של המערכת הראשונה.
בנוסף מדווח החברה כי החלו מגעים להכנת הסכם מסחרי שיגדיר את הקניין הרוחני במערכת המשותפת וחלוקת רווחים ממכירות עתידיות.
לציין כי החברה היפנית וסטורג' דרופ החלו לעבוד יחד בינואר 2022 ועד כה בוצעו בדיקות נאותות ע"י אייסין לרבות הגעתם לישראל וביצוע בדיקות של מערכת ההדגמה שהותקנה בנמל אשדוד, משיכת נתונים מבקרי המערכת והפקת דוח מסכם.
שוק הטעינה המהירה של רכבים חשמליים צובר תאוצה וחברות רבות ברחבי העולם מבינות כי הרשת תתקשה לספק את הדרישה העצומה לאנרגיה בשעות השיא. התאמת הרשת החשמלית לדרישה זו מצריכה הגדלת התפוקה של הספק החשמל הזורם בקווים כיום. מהלך כזה יצריך הגדלה של תחנות כח ובניית קווי הולכה נוספים. התאמת רשת החשמל תיקח לפחות כעשור ולכן מערכת אגירה שתטען אנרגיה בשעות השפל או ממקור סולארי מסתמן כפתרון טוב בטווח הקצר לצורך זה.
מהחברה נמסר כי "כבוד הוא לנו לשתף פעולה עם חברה כמו אייסין טויוטה, זהו מהלך שובר שוויון המהווה דריסת רגל משמעותית בשוק טעינת הרכבים העולמי".
סטורג דרופ עוסקת באגירת אנרגיה ופיתחה שלושה מוצרים: מדחס אוויר (שהוא המטען של מערכת אגירת האנרגיה), מערכת אגירת אנרגיה לייצור חשמל שהוקמה בנמל אשדוד, ומערכת קירור שהוקמה באתר ההדגמה של החברה ברחובות. ביחס למדחס האוויר, החברה התקשרה בהסכם אספקת אוויר דחוס ל 15 שנה עם מפעל תנובה אלון תבור. ביחס למערכת הקירור, מנהלת החברה מגעים מתקדמים למכירה ראשונה לאחד המפעלים הגדולים בארץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה