השוק

לקראת הדו"חות: אלה השינויים בתיק ההשקעות של אופנהיימר

התיק של אופנהיימר השיג ב-2023 תשואה לא רעה של 26% וזה משמעותי בשנה בה הכל הלך הפוך ממה שתוכנן; עונת הדו"חות בארה"ב נמצאת בפתח וזה זמן מצוין לבית ההשקעות לעדכן את התיק המומלץ שלו
ניצן כהן | 
מניות (צילום shutterstock)
בית ההשקעות אופנהיימר אולי לא מוכר בציבור הרחב אבל אם אתם משקיעים מוסדיים גדולים או משקיעים כשירים גדולים, אתם מכירים היטב את אופנהיימר. תיק ההשקעות המומלץ של בית ההשקעות הניב ב-2023 תשואה לא רעה של 26% וזה בשנה בה הכל הלך הפוך מהתכנון המוקדם וכעת, רגע לפני פתיחת עונת הדו"חות בארה"ב, הם מעדכנים את תיק ההשקעות המומלץ.
"הרבעון האחרון של שנת 2023 הביא ראלי עוצמתי בשוק המניות, בעקבותיו סיים מדד ה-S&P500 את השנה החולפת עם תשואה מרשימה של 24%, ועם עליה כפולה במדד הנאסד"ק. כל זאת על רקע הציפיה הגוברת בקרב המשקיעים להורדת הריבית בשנה הקרובה, שאמורה להאיץ את זרם הכספים לאפיקי סיכון" כותבים האנליסטים של אופנהיימר ללקוחות שלהם.
"בסיכום שנת 2023, השיגה רשימת המומלצות "אופקים רחבים" תשואה חיובית של 26%, בדומה לביצועי מדד S&P500 הרחב וביצועי יתר לעומת מדד מניות הערך S&P500 Value המשמש כמדד הייחוס לרשימה, שעלה ב-22% בשנה שעברה, בעיקר בזכות סקטור הטכנולוגיה.
"כפי שהדגשנו בסקירת האסטרטגיה שפרסמנו לאחרונה, שנת 2024 צפויה להיות תנודתית, עם פוטנציאל למימושים בתחילת השנה, אך אנו סבורים כי גם השנה תמשך מגמת העלייה ארוכת הטווח בשוק המניות בארה"ב.
"שנת 2023 החלה בצל חששות המשקיעים מאינפלציה וממיתון, בנוסף לחשש מהסלמה גיאופוליטית. החשש האחרון התברר כמדויק, במיוחד במזרח התיכון, אך סביבת המקרו הפתיעה לטובה לעומת הצפי, כאשר הכלכלה העולמית נמנעה ממיתון, וזאת לצד מגמת ההתמתנות בשיעור האינפלציה. שילוב זה הגביר את הערכת המשקיעים לתחילת הורדת ריבית הפד כבר בתחילת 2024, הערכה שהאיצה את "ראלי סוף השנה" בחודשיים האחרונים. בעקבות הראלי, סיים שוק המניות האמריקאי את אחת השנים הטובות בתולדותיו, וכך גם רשימת "אופקים רחבים" רשמה ביצועים חזקים".
באשר לשנת 2024, אומרים באופנהיימר כי "שמרנו על המלצות Overweight על הסקטורים של הטכנולוגיה ושירותי התקשורת, והעלנו את המלצתנו לסקטור הפיננסים, לצד זהירות מסקטורים דפנסיביים של צריכה בסיסית, נדל"ן, תשתיות וכן מסקטורי האנרגיה והסחורות. בהתאם לכך, אנו מבצעים מספר שינויים בהרכב רשימת "אופקים רחבים".
"סקטור הפיננסים: הוספת מניית בנק ההשקעות מורגן סטנלי (MS) עם הגדלת נציגות הסקטור מ-2 ל-3 מניות. סקטור האנרגיה: הסרת מניית Johnson Control (JCI)  המייצגת את סקטור האנרגיה ברשימת "אופקים רחבים". סקטור הצריכה: הסרת מניית רשת המסעדות מקדונלד'ס (MCD) בעקבות הורדת המלצה עליה באופנהיימר, והחלפתה במניית הרשת הקמעונאית  Target (TGT).
"אנו ממשיכים לשמור על עקרונות ה"ערך" בהרכב רשימת "אופקים רחבים", ובכך נמנעים ממניות בעלות תמחור גבוה באופן חריג (דגש על מכפילי רווח נמוכים מ-30 ומכפילי EV/EBITDA  נמוכים מ-20). אנו סבורים כי גישה זו אמורה להניב ביצועי יתר לאורך זמן, תוך הקטנת רמת הסיכון ברשימת המומלצות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה