השוק

היקף ההשקעות בתעשיית ההייטק בארה"ב צלל ב-30%

על פי דיווחים בארה"ב, קרנות הון הסיכון השקיעו בחברות סטרטאפ בארה"ב 170.6 מיליארד דולר "בלבד" ואת זה הם עשו ב-15 אלף עסקאות שונות; על פי הדיווח מדובר בירידה של 30% בהיקף ההשקעות ביחס להיקפן ב-2022
ניצן כהן |  1
משבר בהייטק (צילום shutterstock)
שנת 2023 הייתה שנה שתעשיית ההייטק תרצה לשכוח. מנתונים שפורסמו בסוף השבוע בארה"ב ומתבססים על ממצאים ראשונים של חברת המחקר PitchBook, עולה כי קרנות הון הסיכון השונות השקיעו ב-2023 בסטרטאפים בארה"ב 170.6 מיליארד דולר ב-15 אלף עסקאות שונות. ההיקף הכספי של ההשקעות נמוך בכ-30% מההיקף שלו ב-2022.
עוד עולה מנתוני המחקר כי בכל העולם השקיעו קרנות הון הסיכון 345.7 מיליארד דולר שזה סכום הנמוך בכ-35% מהיקף ההשקעות ב-2022 ולמעשה מדובר בהשקעות בהיקף הנמוך ביותר מאז 2017.
מה שקרה בשנה האחרונה בתעשיית ההייטק היה שהריבית הגבוהה החלה לחלחל לכלכלה הריאלית וזה אומר שבאופן עקרוני נוצרו הזדמנויות השקעה חסרות סיכון, או לחילופין בסיכון נמוך מאוד, הזדמנויות שמניבות תשואות לא רעות בכלל וזה אומר שהמשקיעים בקרנות ההון הסיכון העדיפו להטות כסף לאפיקים חסרי הסיכון על פני האפיקים רוויי הסיכון וזה אומר פחות כסף להייטק.
סכומי כסף גדולים הושקעו בתעשיית הבינה המלאכותית שהיא האופנה האחרונה בתעשיה כשמי שנתן את קריאת הכיוון והפך את האופנה הזו למשהו אמיתי יותר הייתה מיקרוסופט עם הרכישה של OpenAI מה שגרם לכל השוק להתחיל לרדוף אחרי מיקרוסופט כדי לקחת חלק במה שאמור להיות הדבר הבא בתעשיה.
כך או אחרת, היקפי ההשקעות בתעשיית ההייטק, השקעות של קרנות הון סיכון ממשיכות להיות גבוהות אבל ברור שכשהריבית עולה, משקיעים נוטים להעביר כסף להשקעות סולידיות יותר עם תשואה סבירה שרק לפני שנתיים יכלו לחלום עליה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    העיקר הסבירו לנו שהירידה בישראל היתה בגלל הרפורמה
    דודו 01/2024/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המשפטית!
    סגור