השוק

אנרג'יאן פנתה למשרד האנרגיה: החזקתה במאגר כריש תגדל?

חברת "אנרג'יאן" שלחה מכתב למשרד האנרגיה אשר כלל בקשה להגדלת החזקה במאגר כריש. "החברה הגישה בקשה לשינוי גבולות החזקה בהתאם למבנה הגאולוגי בשטח המדובר", כך נמסר מחברת אנרג'יאן
מערכת ice | 
אסדת גז (צילום Pixabay)
אתמול (שלישי), חברת חיפוש הגז "אנרג'יאן" הגישה בקשה למשרד האנרגיה, בראשותו של השר ישראל כ"ץ ממפלגת הליכוד. אותו מכתב שנשלח למשרד האנרגיה, כלל בקשה להגדיל את הבעלות של מאגר כריש לשטח אלון D, אשר בחזקת המדינה.

על פי הפרסום ב"כלכליסט", הבקשה הגיעה לממונה על הנפשט המשרד האנרגיה, חן בר יוסף. אותה בקשה מיוחדת, נובעת מהסיבה כי חלק ממאגר כריש צפון בשטח אלון D.
חברת חיפוש הגז "אנרג׳יאן" ציינה כי "החברה הגישה בקשה לשינוי גבולות החזקה בהתאם למבנה הגאולוגי בשטח המדובר". בניגוד לחברת חיפוש הגז, משרד האנרגיה והתשתיות לא פרסם תגובה על הגשת הבקשה.

כזכור, בחודש מאי האחרון, דיווחה חברת "אנרגי'אן" על דו"ח הרבעון הראשון של שנת 2023, המציג את ביצועיה ואת פעילותה העסקית בהמשך הדרך. לצד העלייה בהכנסות וברווח, נרשמה עלייה משמעותית בהיקף הפקת הגז. על פי הנתונים, העלייה נעמדת על 161% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה.
מלבד זאת, צוין כי חברת חיפוש הגז מתכוונת להקדים את פיתוח מאגר אולימפוס על פני מאגר תנין, באמצעות חיבורו לאסדת כריש, משיקולים של יעילות וניצול מיטבי של סך משאבי הגז העומדים לרשותה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה