השוק

משרד האוצר הציג את דו"ח ההפרשים: זה הגידול הצפוי בהוצאות הממשלה

ועדת הכספים דנה בדו"ח ההפרשים לקראת שנת התקציב של 2024 ואת תחזית הגרעון שגדלה גם היא: "הפרש של 75 מיליארד ₪ שיצריכו מענה, בהפחתת הוצאות או בהעלאת הכנסות"

מערכת ice |  1
בצלאל סמוטריץ' (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, קיימה היום (שני), דיון בגין צעדי מיסוי שייתכן שיוטלו לצד תקציב 2024. במסגרת הצגת הדו"ח נראה כי הגידול הצפוי בהוצאות הממשלה עומד על כ-50 מיליארד ₪. התקציב המקורי צפה הוצאה של 513.7 מיליארד ₪, והתקציב הצפוי כעת לפי התרחיש המתואר, עומד על 562.1 מיליארד.
לצד כך, ציינו באוצר כי בלי קשר למלחמה ההכנסות ממיסים היו נמוכות ב-10 מיליארד ש"ח מהתחזיות בעת אישור התקציב הקודם, וכי הדבר היה מצריך עדכון בדו"ח ההפרשים בכל אופן.
חברי האופוזיציה תקפו את משרד האוצר וטענו כי סדר העדיפויות של שר האוצר שגוי וכי המידע לא עבר לידיהם כמו שהוא הוצג בוועדה. עוד נטען כי לשר האוצר היה נוח לא להביא את דו"ח ההפרשים בזמן, כדי למנוע סדר תקציבי  אחר, שהיה מונע העברת כספים קואליציוניים. טענות שנדחו ע"י נציגי האוצר.
ח"כ גלעד קריב אמר: "מה שאני לא מצליח להבין מה מנע מכם לשים את הנתונים האלה על השולחן כבר לפני חודש, זה דוח חשוב, ברור לי שרציתם להקפיד בפרטים אבל אני לא מבין למה הפרטים לא היו לפנינו לפני שלושה או ארבעה שבועות, מה האתגר המקצועי שמנע מכם להביא את הדברים לפנינו לפני".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביזיון ובושה שאלו מנהיגנו
    יוסף בכתונת הפסים 12/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגיע הזמן לחשבון נפש . הקרטל שהשתלט על המדינה לא פועל לטובתנו. כל אחד רואה חווה ומרגיש זאת על בשרו . הפקירו פעם מפקירים פעמיים ואם יש לכם ספק אז כן . זה יגיע עוד פעם. כי אנחנו אנשים קטנים. עוד מעט בחירות . תזכרו בנוסף לסגור משרדים מיידית.
    סגור