השוק

סטארט-אפ נישן: חברת סייבר ישראלית נמכרת בכ-100 מיליון דולר

בתקופה בה נראה כי ההייטק הישראלי מנסה להתמודד עם המערכה הקשה שאנו חווים, כשהוא עדיין בתהליכי התאוששות מתקופת הקורונה הארוכה, סטארט אפ תוצרת כחול לבן נמכר לחברת ענק מארצות הברית
מערכת ice |  1
אבטחת סייבר בישראל (צילום shutterstock)
ענף ההייטק הישראלי ידע עשרות שנים של הצלחות מסחררות עד כדי כך שהענף בישראל נחשב לאחד מהמובילים בעולם. כמויות של סטארט-אפים הצליחו להימכר לחברות הכי גדולות בעולם, מטות ומפעלי ייצור גדולים הוקמו בישראל והיה נראה כי ישראל כבשה את פסגת ההייטק.
משבר הקורונה הזכיר לתעשייה כי לא לעולם חוסן והיא הייתה צריכה לבצע התאמות משמעותיות כדי להתמודד עם המשבר. עד המלחמה ולמרות השנה שבה נטען כי ההייטק הישראלי חווה ירידות בעקבות המחאה, הענף הצליח לשמור על יציבות ואף להתאושש מהמשבר הקשה. עתה, נראה כי המלחמה מאיימת לקחת את הענף שוב אחורה, ונדרשים מהלכים משמעותיים כדי לשמור על חוסנו של הענף בישראל. 
בתוך כך, סטארט אפ ישראלי בתחום הגנת הסייבר של שני בוגרי היחידה הצבאית 8200, דור פלדל ואריאל קדישביץ', נמכר לאחת מחברות הענק בארצות הברית, אוקטה (Okta) שנסחרת בנאסד"ק. על אף שסכום העסקה לא פורסם, בכלכליסט דיווחו כי הסכום ינוע בין 100 ל-130 מיליון דולר.
החברה הישראלית שנמכרה, ספרה (Spera), מפתחת טכנולוגיות ניהול זהויות ומערכת הניטור שלה, על פי החברה, הצליחה לפתור כשלושה רבעים מבעיות ניהול הזהויות שהוצגו בפני המערכת, שזיהתה את החולשות בתוך הארגון שהוטמעה בו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה מטעה
    יזם 12/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההיטק חווה ירידה בעקבות המהפכה המשפטית ולא בגלל המחאות. אין התאוששות והירידה בהשקעות החזירה אותנו יותר מעשרים שנה אחורה. רוב החברות החדשות מוקמות בחול ןמספר האקסיטים ירד במעל 90%. שהכותב יקרא את דוחות רשות החדשנות לפני שיכתוב שטויות. אקסיט של 100 מליון הוא טיפה בים
    סגור