השוק

מנכ"ל ויקטורי מזהיר: הפגיעה של החות'ים במחירים

אייל רביד מזהיר כי הפגיעה של הח'ותים באוניות המביאות סחורה בין אסיה לישראל, תפגע במחירים: "מכולה מסין עם עגלות ושקיות שהייתה אמורה לעלות 2000 דולר תעלה עכשיו בגלל האיום החות'י 7000 דולר. פי שלושה וחצי במחיר בגלל העיקוף של יבשת אפריקה", לדבריו העיכוב יכול להיות גם עד שבועיים
מערכת ice |  1
אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי (צילום יח"צ)
הפגיעה המתמשכת של הח'ותים בתימן בכל ספינה שעוברת בתעלת סואץ בדרך לישראל, גורמת לבעיה ענקית לייבואנים בישראל ולכלל החברות שאמורות לקבל משלוחים בתקופה הקרובה.
על פי מעיין פרתי מחדשות 12, מנכ"ל רשת ויקטורי אייל רביד מזהיר כי הפגיעה של הח'ותים תפגע במחירים ובכיס של כל הצרכנים: "מכולה מסין עם עגלות ושקיות שהייתה אמורה לעלות 2000$ תעלה עכשיו בגלל האיום החות'י 7000$. פי שלושה וחצי במחיר בגלל העיקוף של יבשת אפריקה. המכולה גם תגיע באיחור של למעלה משבועיים".
העיקוף של יבשת אפריקה נובע מחסימת מצר באב אל מנדב על ידי החות'ים, מצר המחבר סחורות המגיעות מאסיה לישראל דרך מפרץ עדן ומשם לים סוף ואילת. בעקבות מקרי התקיפה של החות'ים של אוניות המפליגות בסמוך למדינה, הסחורה מגיעה בעיכוב עם הקפת יבשת אפריקה והגעת הסחורות בדרכים אחרות.
רק אמש הזהיר רביד מעלייה ל-60 שקל עבור שישיית קולה. אם חשבתם שהממשלה תעמוד במילתה טעיתם, ובקרוב כנראה שוב נשלם יותר עבור משקאות ממותקים כמו קוקה קולה וכל המשקאות הממותקים שמככבים לרובנו בבית. מדובר במהלך דרמטי שישפיע על הכיס של כל הישראלים, במטרה להשפיע לטובה גם הבריאות. גם בעלי הסופרמרקטים מבוהלים מהאפשרות לכך
מנכ"ל ויקטורי התייחס לכך בפייסבוק הפרטי שלו וכתב: "הממשלה החליטה לחזור ל-10 שקל בקבוק 1.5 ליטר קולה, שישייה קולה ב-60 שקל". והוסיף אימוג'ים של אימה ותסכול.
מסתבר שממש רגע לפני כניסת השבת בישר שר האוצר סמוטריץ' על כך שיחזיר את המס על המשקאות הממותקים, אותו ביטל עם כניסתו למשרד לאחר שהשר לפניו אביגדור ליברמן חוקק אותו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תנו רק סיבונת קטנה ונעלה מחירים
    אריק 12/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מלחמה באוקראינה נעלה מחירים סכסוך באזרביג'ן נעלה מחירים. שמחירי ההובלה ירדו בחצי לא הורידו אגורה .
    סגור