השוק

טקס מינוי הנגיד: "להימנע מהוצאות שאינן קשורות למאמץ המלחמתי"

בשעה זו מתקיים טקס מינויו מחדש של נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון לקדנציה נוספת של 5 שנים. הנגיד: "חמש השנים בהן כיהנתי כנגיד בנק ישראל, היו מהמורכבות שידעה כלכלת ישראל", סמוטריץ': "אני מאמין שתפקידה של הממשלה הוא להפריע כמה שפחות ולאפשר למשק ולשוק הפרטי להתפתח"
מערכת ice | 
מינוי נגיד בנק ישראל (צילום דוברות האוצר)
שלושה שבועות לאחר אישור הממשלה למינוי פרופ' אמיר ירון לקדנציה נוספת בכהונת נגיד בנק ישראל, התקיים היום (שני) טקס המינוי בבית הנשיא בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'.
בשנה האחרונה, על אף ההערכה הרבה אליו, הנגיד ירון ספג לא מעט ביקורת על עליית הריבית במלחמה באינפלציה, שהובילה לעליות בהחזרי המשכנתאות. במיוחד ספג ביקורת מיו"ר ועדת הכספים גפני: "הקדנציה שלו מאופיינת בזו שפוגעים בחלשים, שהריבית עולה כל הזמן".
הנגיד התייחס בנאומו לקדנציה החולפת: "חמש השנים בהן כיהנתי כנגיד בנק ישראל, היו מהמורכבות שידעה כלכלת ישראל: מגיפת הקורונה, מלחמת רוסיה אוקראינה, התפרצות האינפלציה, חמש מערכות בחירות, המחלוקת הציבורית סביב השינויים החוקתיים ועוד. אבל האתגר המשמעותי ביותר, הלאומי והכלכלי, החל עם המתקפה הרצחנית בשבעה באוקטובר אשר נתנה את האות למלחמת חרבות ברזל".
בדבריו היה גם מסר אופטימי ליום שאחרי המלחמה: "כל אלו מעידים כי למשק הישראלי יש את היסודות הנדרשים לחזור ולשגשג גם לאחר מלחמת חרבות ברזל, אני מדגיש זאת בכל פורום מקומי ובינלאומי".
הנגיד התייחס לתקציב המדינה ולביקורת של בנק ישראל בעבר: " ברצוני להדגיש שוב – חשוב לשמור על אחריות זו, ולהימנע מהוצאות שאינן קשורות למאמץ המלחמתי או שאינן מקדמות צמיחה".
על עתיד המדינה, אמר הנגיד כי " ישנה חשיבות מכרעת בהמשך קידום המגזר הפרטי החזק והמשגשג הקיים בישראל. עלינו להמשיך לקדם חדשנות טכנולוגית שמהווה את קטר הצמיחה של המשק", והוסיף כי ישנה חשיבות ביציבות המערכת הפיננסית: "יציבות זו אינה מובנת מאליה, וחבל שיש מי שמקלים ראש בכך".
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הדגיש את אי מעורבותה של הממשלה באפשרות התפתחות של המשק הפרטי, והוסיף כי תקציב הביטחון יגדל דרמטית וחתם: "נידרש לעמוד יחד באומץ, להדוף לחצים וקמפיינים מפלגים ומסכסכים, להתעלם מרעשי רקע ולעשות את מה שנכון. את מה שנכון לאחדות העם ולכלכלה. תמיד צריך לעשות את מה שנכון, ובשעת מלחמה על אחת כמה וכמה".
הנשיא הרצוג התייחס במעמד הטקס לאתגרים העומדים בפני המדינה והמצב הכלכלי המאתגר והרגיש בעקבות המלחמה: "המעמד החשוב הזה מתקיים כאן היום בנסיבות מאתגרות במיוחד - כשאנחנו נתונים בעיצומה של מלחמה קשה שמשפיעה על כל ההיבטים בחיינו. משפחות שכולות, פצועים רבים, חטופות וחטופים שעדיין מוחזקים בידי מרצחי חמאס; מאות אלפי חיילות וחיילים – בסדיר ובמילואים – מגוייסים למלחמה נגד הרשע המוחלט במאמץ להשבת החטופים ולשמירה על ביטחוננו בכל רחבי הארץ; וקהילות שלמות בדרום ובצפון עקורות ורחוקות מבתיהן, מהעסקים שלהן, ומהמעגלים התעסוקתיים והכלכליים שלהן; כל אלה הם רק חלק מהאתגר הלאומי העמוק והמטלטל שלנו".
הרצוג הדגיש את החשיבות של החזרת המשק לחיים ולתמוך ולשקם את כל הנפגעים מהמלחמה: "בשביל להוביל את הכלכלה הישראלית לעבר חוף מבטחים, לשגשוג וצמיחה, חייבים לעבוד בשותפות. יחד. עבור עתידה של הכלכלה הישראלית, המילים ״ביחד ננצח״ הן אינן רק סלוגן קליט, כי אם צו גורל של ממש. שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים הרלוונטיים ובהם משרד ראש הממשלה, המועצה הלאומית לכלכלה, ובמיוחד בין משרד האוצר לבנק ישראל הוא קריטי, וחייב להיות מבוסס על אמון, הקשבה, הערכה וכבוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה