השוק

מזרחי טפחות על החלטת הפד: "הסתברות נמוכה להורדת הריבית בקרוב"

יוני פנינג, אסטרטג ראשי, חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות, הגיב על החלטת הפד להשאיר את הריבית בארצות הברית על 5.5%
מערכת ice | 
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
הפדרל ריזרב, הבנק המרכזי בארצות הברית, הודיע אמש (רביעי) כי הוא מותיר את הריבית ללא שינוי על 5.5%, בפעם השלישית ברציפות. יוני פנינג, אסטרטג ראשי, חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות, הגיב על החלטת הפד. 
"ההודעה היום מסכמת את הפעם השלישית ברציפות שבה הפד מותיר את הריבית ללא שינוי. זה שם אותנו על חצי שנה של המתנה עד שרמת ה-5.25%-5.5% תעשה את העבודה – תקופה חריג יחסית למהלכי צמצום מוניטארי קודמים. במהלך התקופה, עד כה, נרשמה "יציבות מפתיעה" ברוב הפרמטרים הכלכליים האמריקאים.
בייחוד, בתקופה האחרונה, ירידת מחירי הנפט הביאו להתמתנות סביבת האינפלציה האמריקאית, ובכלל זה לציפיות האינפלציה קדימה. זה הפך את רמת הריבית הנוכחית למצמצמת במידה רבה. וכפועל יוצא, העלים כמעט לגמרי את הציפיות שנראה העלאת ריבית נוספת, בהמשך.
במובן זה, למרות שהעלאת ריבית לא תומחרה כאמור בשוק, מיתון הרטוריקה לגבי הצורך בהעלאה כזו מבטא להערכתנו הכרה מתרחבת בבעייתיות כתוצאה מהתרחבות הפער בין צפיות השוק להכוונת הבנק. באופן דומה, אנחנו רואים את מיתון ההתייחסות לגבי רמת הפעילות הכלכלית במדינה ככזה המהווה הכנה ראשונית לתזמון הורדת הריבית הראשונה בהמשך. גם העדכון למטה של הצפי לריבית הפד בסוף 2024, לרמת 4.6% היה ניכר, יחסית לציפיותינו.
במבט קדימה, נעריך כי ציפיות השוק ימשיכו לייחס הסתברות נמוכה מאוד להורדת ריבית, בהודעה הבאה של הפד, בסוף ינואר. ויתמחרו בהסתברות נמוכה במעט מ-50% הורדה ראשונה, בהחלטה במרץ. בטווח הקרוב, כנראה שמחר גם נראה את הבנקים המרכזיים ב-Eurozone ובבריטניה מתיישרים עם רטוריקה דומה לזו של הפד היום.
אצלנו, בשלב הנוכחי, זה לא צריך להשפיע יותר מדי על ציפיות השוק מבנק ישראל, המעדיפות כרגע הורדת ריבית בתחילת ינואר. מנגד, נצפה כי להפתעה בנתון האינפלציה של נובמבר, אשר יפורסם ביום שישי, כן תהיה השפעה מהותית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה