השוק

מי יזכה בכתר: ששת המועמדים לרכישת החברה נחשפים

שש הצעות הוגשו לרכישת כתר פלסטיק מידי גולדמן זאקס המנהל את המכירה מטעם הנושים במטרה למכור את החברה תמורת סכום של 1.25 מיליארד יורו, מספר אנשי עסקים מוכרים בין המועמדים
מערכת ice | 
כתר פלסטיק (צילום יחצ, shutterstock)
בכלכליסט מפרסמים ש-6 הצעות לרכישת כתר פלסטיק הוגשו לגולדמן זאקס המנהל את המכירה מטעם הנושים. מטרת החברה היא למכור את כתר בסכום של לפחות 1.25 מיליארד יורו. בין השמות של המועמדים לרכישה נמצאים מספר שמות גדולים בעולם העסקים.
על ההצעות שהוגשו נמנות: קוך תעשיות, קרן קומיוניטי של ג'רמי בלנק וקרן הפרייבט אקוויטי הישראלית קדמה קפיטל המנהלות מגעים לצירוף קרן אפיניטי פרטנרס ששייכת לחתנו של טראמפ, ג'ארד קושנר, קרן פורטיסימו הישראלית, קרן אייפקס, קרן סיקמור פרטנס וקרן פלטינום אקוויטי.
כזכור, לאחר תחרות גדולה בין כמה קרנות זרות, בשנת 2016 משפחת סגול מכרה 80% מהחברה לקרן BC פרטנרס, לפי שווי של 1.7 מיליארד דולר. על מנת לבצע את הרכישה הזו, BC העמיסה על החברה חוב של 1.1 מיליארד יורו, מהלך שצמצם את הסיכון שהקרן נטלה, אך מנגד הביא לכך שחובות החברה תפחו עם הריביות והמינוף הנוסף שנלקח לצורך רכישות ל-1.2 מיליארד יורו.
למרות שהחברה צומחת במכירות, עליית הערך שלה טרם הגיעה. כמו כן, הנפקת החברה נדחתה למועד לא יודע. גם מחזור החוב העצום נכשל, ומועד הפירעון שלו באוקטובר מאיים על החברה. כתר מתקשה לספק את התשובות לבעלי החוב בקשר לכיצד היא מתכננת להחזיר את החוב שלה.

בחודש יולי האחרון, החברה הודיעה כי היא חתמה על הסכמי פריסת חובות עם בעלי החובות העיקריים שלה, שהסכימו לדחייה בהחזר האשראי בכפוף להעמדת החברה למכירה בתהליך שיחל בקרוב ואמור להסתיים לקראת אמצע שנת 2024.
ההערכות הן שבעלי החוב מקווים לקבל עבור החברה 1.2 מיליארד יורו, כלומר את החוב. מה שאומר, שלא BC ולא משפחת סגול (שנותרה אחרי המכירה עם אחזקה של 20% מכתר) יראו רווח מהעסקה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה