השוק

טלטלה בעולם התעופה: שתי החברות חתמו על עסקת מיזוג במיליארדים

החברה האמריקנית אלסקה איירליינס רכשה את הווייאן איירליינס תמורת 1.9 מיליארד דולר במזומן, ותשלם 18 דולר לכל מנייה של החברה. החברה המשותפת תפעיל צי של 365 מטוסים וצפויה לכסות 138 יעדים. המהלך יושלם תוך שנה וחצי לכל היותר, לאחר שרשות התחרות בארה"ב צפויה ככל הנראה לאשר את העסקה
מערכת ice | 
מטוסים (צילום shutterstock)
הבוקר (שני) דווח על מיזוג ענק בשוק התעופה של ארה"ב, לאחר שחברת אלסקה איירליינס (Alaska Airlines) שבסיסה בסיאטל צפויה לרכוש את המתחרה הווייאן איירליינס (Hawaiian Airlines) תמורת 1.9 מיליארד דולר במזומן והיתרה בחוב. במסגרת העסקה שנסגרה, אלסקה איירליינס תשלם 18 דולר לכל מניית הווייאן. 
מניית הוויאן הולדיגס (מפעילת חברת התעופה) נסגרה ביום שישי האחרון במחיר של 4.86 דולר, המעניק לה שווי שוק של 251 מיליון דולר בלבד. אלסקה איירליינס תיקח על עצמה גם את חובותיה של הווייאן, העומדים על 900 מיליון דולר. החברה המשותפת תפעיל צי של 365 מטוסים שיפעלו תחת שני המותגים וקווי תעופה שצפויים לכסות 138 יעדים.
 
הווייאן תמשיך להפעיל טיסות תחת המותג הקיים אך בשליטת הפלטפורמה של אלסקה איירליינס. לפי התוכנית, המיזוג יושלם תוך בין 12 ל-18 חודשים. העסקה נדרשת לאישור רשות התחרות בארה"ב, כאשר שתי החברות מפגינות ביטחון לכך שהעסקה תאושר. זאת, בין היתר לנוכח העובדה שארבע הענקיות (אמריקן, יונייטד, דלתא וסאות'ווסט) שולטות כיום על 80% מהטיסות הפנימיות בארה"ב. 
על פי הודעת החברה הרשמית, החברה תרחיב את רשת הקווים מהוואי ואליה, במטרה להגדיל את התחרות מול יונייטד, דלתא, אמריקן והחברות האחרות מארצות הברית. עם זאת, שתי החברות ישמרו על המותגים שלהן פעילים עד להודעה חדשה. עובדי החברה המשולבת קיבלו הודעה כי מרכז העסקים החדש שלהם יהיה הונלולו. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה