השוק

רבעון יציב לבנק לאומי: רווח נקי של 1.77 מיליארד שקל

בנק לאומי מסכם רבעון שלישי לשנת 2023 ועל פי הדיווחים שלו, נראה כי הוא יציב לעומת התקופה המקבילה אשתקד, במיוחד לאור העובד שהרווח הנקי נותר כמעט זהה בין התקופות
מערכת ice | 
חנן פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי (צילום Magma Images, אורן דאי, shutterstock)
בנק לאומי פרסם היום (רביעי) את תוצאותיו הכספיות ומסכם את הרבעון השלישי לשנת 2023. בלאומי יכולים לנשום לרווחה מאחר והדו"ח מצביע על יציבות ברווח הנקי, ברקע הירידה בתשואות.
על פי הבנק, ברבעון השלישי הסתכם הרווח הנקי בסכום של כ-1.77 מיליארדי שקל, בהשוואה לכ-1.78 מיליארדי שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-5.2 מיליארדי שקל, בהשוואה לכ-5.38 מיליארדי שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
עוד דיווח הבנק כי ברבעון זה עמדה התשואה להון על 13.6%, בהשוואה ל-14.9% ברבעון המקביל אשתקד. זאת כאשר התשואה להון בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמדה על 13.6%, בהשוואה ל-16.3% בתקופה המקבילה אשתקד.
על רקע אי הוודאות בשווקים בשל המלחמה, וההבהרות שפרסם בנק ישראל, לאומי מקטין את הדיבידנד לשיעור של 20% מהרווח הנקי, לסכום של 353 מיליון שקל. כמו כן, עד כה השלים הבנק רכישה עצמית של מניות בהיקף של 600 מיליון שקל, מתוך תכנית בהיקף כולל של עד 800 מיליון שקל. על רקע אי הוודאות בשווקים וההבהרות שפרסם בנק ישראל, בשלב זה לא ימשיך הבנק בתוכנית הרכישה העצמית.
הבנק דיווח כי ההוצאות בגין הפסדי אשראי ברבעון השלישי של 2023 משקפות הוצאה בשיעור של כ-0.95% מהיתרה  הממוצעת של האשראי לציבור, מהם 0.83% בגין הפרשה קבוצתית. הגידול בהוצאות להפסדי אשראי, שהסתכמו ברבעון השלישי בכ-991 מיליוני ש"ח, הוא בהמשך למכתב בנק ישראל בנושא ההוצאות להפסדי אשראי על רקע המלחמה ומתווה ההקלות הנרחב של לאומי. עיקר הגידול, כאמור, מקורו בהפרשה הקבוצתית.
מהבנק נמסר כי: "בעקבות המלחמה, הבנק הרחיב משמעותית את מתווה בנק ישראל, ופרסם בכמה פעימות מתווה הקלות מקיף מטעמו ללקוחות עסקיים ופרטיים מכל רחבי הארץ – ובפרט לתושבי קו העימות. זאת, במטרה להקל עליהם ככל שניתן בתקופה מורכבת זו. ההקלות הייחודיות ללקוחות הזכאים כוללות, בין היתר: פטור מלא מתשלומי משכנתא, פטור מהחזרי הלוואות צרכניות והחזרי הלוואות לעסקים קטנים, קרנות סיוע בהיקף כולל של יותר ממיליארד ש"ח, פטור מעמלות נפוצות בחשבון העו"ש ועוד".
 
עוד מסרו מהבנק כי "בנוסף, מאז פרוץ המלחמה, הבנק העביר תרומות בהיקפים משמעותיים לארגוני סיוע והצלה לטובת תושבי הדרום והעוטף, שוטרי משטרת ישראל וחיילי צה"ל בסדיר ובמילואים. לצד זאת, לאומי היה הגוף העסקי הראשון שהכריז על ליווי של יישוב מהעוטף, אשר נפגע במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. הבנק התחייב ללוות את קיבוץ בארי, אחד היישובים שנפגעו בצורה הקשה ביותר במתקפה, החל מהצרכים המיידיים ועד לשיקומו המלא. כמו כן, הבנק הוביל מיזם ייחודי, שבמסגרתו סטודנטים המתנדבים לסייע באופן רציף בקטיף לחקלאים, מקבלים מבנק לאומי מימון עבור שנת לימודים מלאה. האומדן הכולל של עלות ההקלות והתרומות בעקבות המלחמה מוערך בכ-560 מיליון שקל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה