השוק

עידן עופר וצים בהודעה חריגה: "משלוחים לישראל יתעכבו"

חברת צים של עידן עופר בהודעה רשמית: "לאור המצב הביטחוני בים הערבי ובים האדום אנו מסיטים את הספינות שלנו מתעלת סואץ. הדבר יגרום לעיכוב של משלוחים ומכולות לישראל"
מערכת ice | 
עידן עופר (צילום פלאש 90/ משה שי, ויקיפדיה)
צים, חברת הספנות שבשליטת איש העסקים עידן עופר, שסיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הפסדים של 2.27 מיליארד דולר לעומת רווח נקי של 1.16 מיליארד דולר ברבעון המקביל, נאלצת לבצע מהלך נואש בעקבות המצב הקשה בתעלת סואץ עם השתלטות הכוחות הח'ותים על ספינות שבעליהן ישראלים.
חברת צים הודיעה היום (רביעי) באופן רשמי: "לאור המצב הביטחוני בים הערבי ובים האדום אנו מסיטים את הספינות שלנו מתעלת סואץ. הדבר יגרום לעיכוב בהגעה של משלוחים ומכולות לישראל". על פי מעיין פרתי מחדשות 12, לעיכוב הזה כמובן יש גם השלכות פיננסיות כאשר מחירי השינוע יעלו ויתייקרו בעקבות הארכת המסלול
יש לציין שלפני שבועיים בדיוק צים הודיעה על הפסד מבהיל אבל חלקו הארי של ההפסד הזה (יותר מ-2 מיליארד דולר) נובע מהתאמה חשבונאית של שווי הנכסים של החברה, כלומר מדובר בהפסד חשבונאי "בלבד". 
כמות המטענים שהובילה החברה ברבעון השלישי של השנה גדלה מעט ביחס לכמות ברבעון המקביל אשתקד הרי שמה שפגע בחברה זו הירידה במחירי התובלה הימית וזה נךון משמעותי.מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) ברבעון השלישי עמד על 1,139 דולר, ירידה של 66% מהתקופה המקבילה אשתקד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה