השוק

עלויות המלחמה תלויות בשוק האג"ח וזו הסיבה לכך

על פי חברת הייעוץ הפיננסי 'לידר קפיטל מרקטס' ומשרד האוצר, עלויות המלחמה עתידות לתפוח ובימים אלו מסתכמות בכ-270 מיליון דולר כדי יום, סכום שימשיך לעלות ב-180 מיליארד שקל. החשב הכללי באוצר, יהלי רוטנברג: "אנחנו מסוגלים לממן את מדינת ישראל אפילו בתרחישים קיצוניים יותר"

מערכת ice | 
עלויות המלחמה (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי, shutterstock)
מלחמת 'חרבות ברזל' ממשיכה לתת את אותותיה בהיבט הכלכלי. על פי צוות המומחים של סמנכ"ל הכספים של הממשלה, ישראל עתידה להיכנס לחובות של מיליארדים. מלבד זאת, מציג משרד החשב הכללי באוצר התאמות באותן תחזיות ובזמן האמת משנה את חשבון הוצאות הממשלה בהתאם. משרד חשב הכללי, מתייחס לתיעוד עלויות כל יירוט רקטה ובוחן כל טיסה וכל יום של תשלום לאנשי המילואים אשר פועלים בחזית הצפונית ובחזית הדרומית בימים אלו.
מלבד זאת, מדגיש משרד החשב הכללי, כי אותן עלויות הולכות וגדלות במהירות במקביל לעסקת שחרור החטופים והחטופות בעת הפוגה של ארבעה ימים. עוד נחשף, כי עלות מלחמת 'חרבות ברזל' עומדת על כ-270 מיליון דולר מדי יום, זאת על פי הערכות משרד האוצר. מלבד זאת, הדגיש כי לפי חברת הייעוץ הפיננסי לידר קפיטל מרקטס, ההוצאות ימשיכו לעלות לקופת המדינה והסתכמו ב-180 מיליארד שקל בין השנים 2023-2024. עוד נמסר, כי ישראל כנראה תצטרך לממן כשני שלישים מהעלות הכוללת, וארה"ב תשלם את שארית הסכום.
החשב הכללי באוצר, יהלי רוטנברג, התייחס להשלכות המלחמה הנוכחית: "אנחנו מתקדמים עם תרחיש בסיס של כמה חודשי לחימה. אנחנו מסוגלים לממן את מדינת ישראל אפילו בתרחישים קיצוניים יותר מאשר הלחימה הנוכחית".

על אף שפעלה הממשלה להנפקת אג"ח הנקובות ביורו, ין ודולרים, בעזרת הנפקות פרטיות אשר בוצעו דרך בנקים בוול סטריט כמו גולדמן סאקס, היא מקווה כי השוק המקומי יספוג את מרבית צרכי המימון שלה, דבר שיקל מעט על כספי קופת המדינה. בינתיים, משרד האוצר מכר אג"ח שקליות ב-18.7 מיליארד שקל מאז ה- 7 באוקטובר, זאת בניגוד לממוצע חודשי של מעט יותר מ-5 מיליארד שקל עד ספטמבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה