השוק

עליית מחירי הביטוח נבלמה? "העלות מגיעה עד לאלפי שקלים"

לאחר שהעלויות נסקו ביותר מ-37%, משתקפת התייצבות, אלא שעדיין מוקדם לדעת אם מדובר במגמה חיובית. ביחס לחודש אוקטובר אשתקד מדובר בהתייקרות של 25% בממוצע. מנהל מחלקת מחקר ואנליזה ב-Wobi: "חשוב להשוות את תנאי הפוליסה ודרישות המיגון"

מערכת ice |  3
טויוטה (צילום יוניון, freepik, shutterstock)
לראשונה לשנת 2023, מסתמנת עצירה בעליית מחירי פוליסות ביטוח הרכב. מדד חברת Wobi לחודש אוקטובר המתפרסם היום (שני) קובע כי לאחר חודשים ארוכים בהם נרשמה עלייה עקבית שהגיעה ל- 37% במחירי פוליסות ביטוח הרכב, עתה משתקפת התייצבות במחירים.
 
ביחס לחודש אוקטובר שנת 2022 מחירי הביטוח התייקרו ב-25% בממוצע, עדיין לא ניתן לקבוע אם מדובר במגמה חיובית שתימשך או בבלימה נקודתית. בגזרת הרכבים החשמליים - מחירי פוליסות הביטוח לרכבים חשמליים זינקו הרבה מעבר לממוצע הכללי, כאשר ג'ילי (Jeely) מובילה התייקרות שנתית של יותר מ-60%.
 
חברת Wobi, סוכנות הביטוח הדיגיטלית המפעילה פלטפורמה להשוואה ורכישה של מוצרי ביטוח, עורכת מדי חודש את מדד מחירי ביטוחי הרכב (מקיף ןחובה). המדד כולל ניתוח ביג דאטה חודשי של כל הפוליסות המבוטחות דרך Wobi, ובודק את תנודות המחירים בהן.
 
מבדיקה שנערכה במחלקת המחקר והאנליזה ב-Wobi, עולה כי לראשונה מזה מספר חודשים, נבלמה עליית מחירי ביטוח הרכב כאשר בחודש ספטמבר האחרון, נרשמה עלייה של 1.6% בממוצע ומתחילת שנת 2023, עלייה ממוצעת של  13%. בהשוואה לחודש אוקטובר אשתקד חברות הביטוח העלו את מחירי הפוליסות בשיעור של כ-25% בממוצע.
העלייה בביטוח המקיף עומדת על סך 32% בממוצע וביטוח החובה לרכב ב 9% בממוצע. מגמה בולטת בנתוני המדד היא החמרת דרישות מיגון הרכבים מצד חברות הביטוח. ביחס לאותה התקופה אשתקד נדרשו 7.8% מהרכבים המבוטחים במיגון נוסף כאשר השנה, עולה כי 18.5% מהרכבים נדרשים במיגון נוסף (מעבר למיגון יצרן/ בסיסי).
 
עליית מחירי הביטוח, הקשחת הדרישות לתנאי המיגון ובחינה מעמיקה יותר לפרופיל הנהגים עשויות להסתכם באלפי שקלים נוספים, אותם נאלצים לשלם הנהגים בישראל בכל שנה, עבור ביטוח ואחזקת הרכב. "בנתוני חודש אוקטובר עולה התייצבות במחירי פוליסות ביטוח הרכב", מספר נדב שרייבמן, מנהל מחלקת מחקר ואנליזה ב-Wobi.
"ההתייצבות מתרחשת לאחר עלייה רצופה וחדה ולכן מוקדם לדעת אם מדובר במגמה שתביא לירידת המחירים או בבלימה נקודתית. יש לשים לב להקשחה בדרישות המיגון מצד חברות הביטוח. עלות מכשירי איתור פוינטר או איתוראן מגיעה עד לאלפי שקלים ובהיעדר התקנתם, מחיר הביטוח משמעותית גבוה יותר. במצב דברים זה חשוב להשוות ולבחון היטב שלושה פרמטרים – את תנאי הפוליסה על כל סעיפיה, את דרישות המיגון בכל הצעה וכמובן, את עלות הביטוח". 
 
החודש נעשתה לראשונה בחינת נתונים לפוליסות ביטוח הרכבים החשמליים. בבחינת הדגמים המבוקשים והבולטים יותר מתוך מגוון הרכבים החשמליים, עולה כי ביחס לחודש אוקטובר אשתקד קיימת עלייה חדה במחירים, מתבטאת בעשרות אחוזים. Wobi היא פלטפורמת אינשורטק וסוכנות ביטוח דיגיטלית ראשונה ויחידה מסוגה בישראל, המאפשרת השוואות מחירים וקניית מוצרי ביטוח המוצעים ע"י כל חברות הביטוח המובילות בשוק, במגוון תחומים כרכב, דירה, נסיעות לחו"ל ומשכנתא.
השוואת המחירים וקניית מוצרי הביטוח נעשים באמצעים דיגיטליים פשוטים, שקופים ומתקדמים, הכוללים שירות אנושי ודיגיטלי, לפי העדפת הלקוח.  

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שחכתם את מחיר החלפת הסוללה לאחר 5 שנים, העלות הזאת
    רמים 11/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עלות החלפת הסוללה "אוכלת" את כל ה"חיסכון" ומכניסה להפסד
    סגור
  • 2.
    אוסף של גנבים, נוכלים (ל"ת)
    רונן 11/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אוסף של גנבים, מוצצי ד ם (ל"ת)
    רונן 11/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור