השוק

פורום הכלכלנים: "לוודא שכהונת הנגיד תוארך, למנוע נזק בלתי הפיך"

חברי פורום הכלכלנים פנו בבהילות לחבר קבינט המלחמה ושר הביטחון לשעבר בני גנץ. החשש: רה"מ נתניהו פועל למנוע אי-הארכת כהונתו של פרופ' ירון, בניגוד להבטחתו לפני הקמת ממשלת החירום. למרות שמדובר במהלך מתבקש, ועל אף השעה הקשה, הצעד עדיין לא אושר בממשלה: "התנהלות שערורייתית, נגיע לשוקת שבורה"
מערכת ice |  2
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, Magma Images)
חברי פורום הכלכלנים למען הדמוקרטיה, פנו אמש (שבת) לראשי הקואליציה ולחבר קבינט המלחמה ח"כ בני גנץ, כשהם מפצירים בו לעצור לאלתר את ההשתהות סביב הארכת כהונתו של נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון. "גנץ חייב לוודא שכהונת נגיד בנק ישראל שפוקעת בחודש הבא, תוארך בחמש שנים נוספות. המחדל הכלכלי בפתח והכרחי להיערך אליו עם אנשי המקצוע הטובים ביותר". 
על אף הסיכום שניתן עם הצטרפותו של יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ לממשלת נתניהו, לפיו כל מינויי הבכירים במשק יתקבלו בהסכמה או יוארכו, נראה כי נתניהו שוב מסרב להתחייב לכך. באחת משעותיה הקשות של מדינת ישראל מאז הקמתה. על פי פרסום של חדשות 12 מליל שבת, יו"ר הליכוד מסרב להבטיח כי כהונתו של הנגיד ירון תוארך ולא תופסק ב-24 בדצמבר.
 
"התנהלות הממשלה שערורייתית בכל הנוגע לכלכלת ישראל", ציינו בפורום הכלכלנים למען הדמוקרטיה. "יש לוודא שהממשלה תקבל החלטות מקצועיות ואחראיות. אחרת נגיע בקרוב לשוקת שבורה, והנזק שיגרם לכלכלת ישראל יהיה לא 'רק' כבד אלא בלתי הפיך", על רקע החשש הכבד כי רה"מ בנימין נתניהו יסרב לפעול להארכת כהונתו של נגיד בנק ישראל, באחת משעותיה הקשות ביותר של כלכלת המדינה.
  
לכהונת הנגיד בתקופה כה רגישה יש תפקיד חיוני עד כדי קריטי בהבטחת איתנותה של כלכלת ישראל בימים קשים אלו. ממשלות נתניהו לדורותיהן נהגו להתמהמה עם מינויים בכירים, ונראה שגם הפעם - חרף ההבטחה, הלחימה המתמשכת והמשבר הכלכלי הצפוי - לא ברור אם פרופ' ירון יוכל להמשיך לכהן בתפקידו בעוד כחודש. פורום העסקים מורכב ממאתיים ראשי חברות גדולות במשק, וקרא אמש להגיע להחלטה חד משמעית בסוגייה.

"גנץ צריך לוודא שכהונת נגיד בנק ישראל, שהוא המבוגר האחראי בניהול כלכלת ישראל, תוארך לכהונה מלאה. מינוי כזה יבטיח יציבות והמשכיות, ויסייע לשיקום הכלכלה ואמון המשקיעים. זה איננו הזמן לפוליטיקה קטנה ומשחקי אגו. זה הזמן לחשוב על טובתה של מדינת ישראל ועתידה כמדינה מתקדמת".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ביבי, פטר את הליצן! הוא דחף אשראי זול בריבית פריים
    מספיק ודי 11/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    וגרם במו ידיו לאינפלציה לראשונה מזה 20 שנה ועליית מחירי הדיור ב-20% בשנה אחת!
    סגור
  • 1.
    הצתקתם את נתניהו
    יייייייששששששש 11/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הנוכל צריך מגיד שיגמור העבודה של חיסול המדינה מה שהוא לא יספיק
    סגור