השוק

צים סיימה את הרבעון השלישי בהפסדים של יותר מ-2 מיליארד דולר

חברת הספנות שבשליטת עידן עופר ממשיכה לפעול בישראל בזמן המלחמה והיא למעשה מהחברות הבודדות שעושות את זה בתקופה הזו; החברה מחקה 2 מיליארד דולר משווי הנכסים שלה ברבעון החולף והובילה כמות מטענים גדולה מאשר בשנה שעברה
ניצן כהן | 
אלי גליקמן מנכ"ל צים (צילום סיון פרג', ויקיפדיה/ Mike Baird)
צים, חברת הספנות שבשליטת איש העסקים עידן עופר סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הפסדים של 2.27 מיליארד דולר לעומת רווח נקי של 1.16 מיליארד דולר ברבעון המקביל. עכשיו צריך לזכור שאמנם מדובר בהפסד מבהיל אבל חלקו הארי של ההפסד הזה (יותר מ-2 מיליארד דולר) נובע מהתאמה חשבונאית של שווי הנכסים של החברה, כלומר מדובר בהפסד חשבונאי "בלבד".
ה-EBITDA המתואם ברבעון השלישי הסתכם ב-211 מיליון דולר, ירידה של 89% מהתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד התפעולי (EBIT) ברבעון השלישי הסתכם ב-2.27 ממיליארד דולר, לעומת רווח תפעולי של 1.5 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד התפעולי המתואם (EBIT Adjusted) ברבעון השלישי הסתכם ב-213 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי מתואם של 1.5 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
את הנתון הזה צריך לקרוא בקפידה. מחזור ההכנסות של החברה ברבעון השלישי הסתכם ב-1.27 מיליארד דולר, ירידה של 61% מהתקופה המקבילה אשתקד. וכאן שימו לב לכמות המטענים שהובילה החברה שגדל ברבעון השלישי של השנה והסתכם ב-867 אלף מכולות (TEU).
בעוד כמות המטענים שהובילה החברה ברבעון השלישי של השנה גדלה מעט ביחס לכמות ברבעון המקביל אשתקד הרי שמה שפגע בחברה זו הירידה במחירי התובלה הימית וזה נךון משמעותי.מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) ברבעון השלישי עמד על 1,139 דולר, ירידה של 66% מהתקופה המקבילה אשתקד.
אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים, אמר: "תוצאות החברה ברבעון השלישי משקפות את סביבת הפעילות הנוכחית, בה הביקושים נותרים חלשים ומחירי ההובלה ממשיכים לרדת. בהינתן התחזית השלילית שלנו ביחס למחירי ההובלה בעתיד הקרוב, רשמנו הפסד מירידת ערך שלא במזומן בסך של כ2.1- מיליארד דולר וכן עדכנו את התחזית השנתית של החברה. אנו כעת צופים לשנת 2023 EBITDA מתואם בטווח של 900-1,100 מיליון דולר, והפסד EBIT מתואם בטווח של 600-400 מיליון דולר”.
גליקמן הוסיף: "אנו נמצאים עתה בתקופת מעבר אשר אנו צופים שתמשך לתוך שנת ,2024 במהלכה אנו אמורים לראות בהדרגה את היתרונות של היוזמות המקיפות בהן נקטנו על מנת לקדם את העמידות התפעולית והמסחרית של צים. בראש ובראשונה, הנענו תוכנית לחידוש צי החברה, הכוללת 46 אוניות חדשות מתוכן 28 אוניות LNG ירוקות, אשר במקביל ליציאת אוניות ישנות, יקרות ולא יעילות, צפויה לשפר את מבנה העלויות שלנו ולהביא לצמיחה רווחית לטווח ארוך. העלות שלנו למכולה (TEU) יורדת, ואנו צופים המשך חיסכון בעלויות, עם קבלת האוניות החדשות שחכרנו, בהן 28 אוניות המונעות בגז טבעי, במהלך השנים 2023 ו-2024"
גליקמן ציין עוד: "אנו מאמינים שיתרות המזומנים הגבוהות של החברה, בסך של כ3.1- מיליארד דולר לתום הרבעון, יאפשרו לצים להמשיך להתמקד בטווח הרחוק, לצד התמודדות עם חולשה מתמשכת בתנאי השוק. בפרט, נקטנו בצעדים משמעותיים לצמצום עלויות, התאמנו את קיבולת הצי ואת מערך קוי הסחר שלנו, תוך התמקדות בהשאת יתרות המזומנים של החברה ומתן חווית לקוח יוצאת דופן. כמו כן, ברבעון השלישי התקשרנו בהסכם חשוב לשיתוף פעולה חדש עם MSC המביא לשיפור היעילות התפעולית ולהמשך שיפור רמת השירות של החברה".
גליקמן סיכם: "במבט לעתיד, אנו מתמקדים ביציאה מהשפל הנוכחי בשוק לעמדה חזקה מאי פעם. אנו מתכוונים להשען על ערכי הליבה שלנו, על מינוף אסטרטגיות דיגיטליות, ועל החדשנות והמיומנות של עובדי צים, כדי להשיא ערך מתמשך עבור לקוחות ובעלי מניות כאחד. בעוד אתגרי השוק עשויים להמשך בטווח הקרוב, אנו מצפים שהשילוב בין היוזמות שנקטנו לבין המיצוב החזק שלנו בשוק יניע צמיחה רווחית בטווח הארוך."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה