השוק

הדולר צונח ב-1.8% ונסחר ברמות שפל של 3.76 שקל

ההתפתחויות במלחמה, הגיבוי האמריקאי לצה"ל והיחלשות האינפלציה בארה"ב שולחות את הדולר לירידה חדה של 1.8% מה שמחזיר את המטבע האמריקאי אל מתחת לרמת התמיכה המשמעותית שהייתה ב-3.8 שקל
ניצן כהן |  1
הדולר בירידה (צילום shutterstock)
במסחר במט"ח יורד הדולר בשיעור חד של 1.8% ונסחר ברמה של 3.76 שקל ובכך הוא שובר את רמת התמיכה המשמעותית שהייתה לו ב-3.8 שקל. האירו נחלש גם הוא ב-0.27% ונסחר ברמה של 4.09 שקל והפאונד הבריטי נסחר הבוקר ביציבות.
אם כן, מספר גורמים חברו להם והם לוחצים את הדולר לירידות והגורמים האלה משמעותיים עד כדי שהם לא מגלמים את סיכוני המלחמה ומותירים את פרמיית הסיכון ברמה שמשקפת את התפקוד הירוד של הממשלה.

הגורם הראשון והמרכזי הוא המלחמה וההתפתחויות בה. הלילה נכנס צה"ל לבית החולים שיפ"א בפעילות שנועדה לטהר את בית החולים ממחבלי חמאס ולסייע באיתור מודיעין לאיתור חטופים. הפעילות של הצבא בשיפ"א, נכון לעכשיו היא ברמה גבוהה מאוד עד כדי שנראה שהגיבוי האמריקאי לא צפוי להיסדק בשל הפעילות הכירורגית והיעילה של הצבא שמונעת (עד כמה שאפשר) פגיעה בבלתי מעורבים.
הנתון השני הוא הגיבוי האמריקאי שממשיך להיות איתן וככל שהאמון של הממשל בצה"ל הולך וגובר (בשונה מהאמון בממשלה) הרי שמדובר בחדשות טובות (ככל הניתן בהתחשב בנסיבות).
הנתון השלישי והלא פחות חשוב הוא נתוני האינפלציה בארה"ב שהיו נמוכים מהתחזיות המוקדמות וזה אומר שהפדרל ריזרב יכול להתיר ולו במעט את הרסן סביב המדיניות המוניטרית הקשוחה שהוא מנהיג ולא, זה לא אומר שריבית בארה"ב צפויה לרדת אלא בשלב הזה היא לא תעלה וזה אומר שבמעלה הדרך הריבית תרד, מוקדם מהצפוי ואלה חדשות טובות לכלכלה האמריקאית והעולמית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בכל פיסקה שניה דחפתם את הדעה שלכם על הממשלה (ל"ת)
    יובל 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור