השוק

הכנסות של 842 מיליון שקל ברבעון: מגמת הצמיחה בישראכרט נמשכת

בישראכרט מרוצים מיישום האסטרטגיה בחברה ומהתוצאות הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2023. לדברי המנכ"ל, בעקבות האסטרטגיה שלה, הגדילה החברה את הרווח הנקי שלה ב-20 מיליון שקל
מערכת ice | 
ישראכרט (צילום pixabay, shutterstock)
חברת האשראי ישראכרט יכולה להיות מרוצה מהתוצאות הכספיות של לרבעון השלישי של שנת 2023. החברה הציגה ברבעון זה צמיחה של כ-20% בהכנסות, שהגיעו לסכום של כ-842 מיליון שקל. זאת בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בו ההכנסות היו כ-701 מיליון שקל.
ההכנסות מריבית נטו ברבעון השלישי של שנת 2023 צמחו בשיעור של כ-65% לכ-244 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ-148 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. וזאת בין היתר כתוצאה מעלייה בהיקף תיקי האשראי הפרטי והמסחרי ומעליית שיעור הריבית במשק.
הכנסות החברה מפעילות בכרטיסי אשראי צמחו בכ-5% לכ-586 מיליון שקל, בהשוואה לכ-558 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מעליה של כ-5% במחזור העסקאות בכרטיסי אשראי, המונפקים על ידי הקבוצה ברבעון השלישי של השנה בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד, לרבות עלייה בהכנסות הנובעות ממחזורי תיירות יוצאת. 
ההוצאות בגין הפסדי אשראי ברבעון השלישי של שנת 2023 הסתכמו בכ-105 מיליון שקל, בהשוואה לכ-32 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מגידול בהפרשה הקבוצתית בגין יישום תקינת ה-CECL החל משנת 2023, מעלייה במחיקות ובהפרשה הפרטנית, מגידול בהיקף תיקי האשראי וכן ומהשלכות מלחמת 'חרבות ברזל'.
עוד אומרים בחברה כי "המלחמה הביאה עמה, בין היתר, למצב אי וודאות של המשק בהיקפי הפעילות בו ולעליית הסיכון בפעילות הפיננסית בישראל. מה שהביא לכך שהחברה החמירה באינדיקטורים המאקרו כלכליים המשמשים בבסיס חישוב ההוצאה הקבוצתית להפסדי אשראי. כמו כן, בתקופה המקבילה אשתקד, הקטינה החברה את שיעורי ההפרשה הקבוצתית כתוצאה משיפור באומדנים המאקרו–כלכליים וזאת עם חזרת המשק לפעילות טרום משבר הקורונה".
הרווח הנקי ברבעון זה הסתכם בכ-80 מיליון שקל, לעומת רווח נקי בסך של כ- 60 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח נבעה בעיקר מהגידול האמור בהיקפי הפעילות בתיק האשראי ובכרטיסי אשראי, שקוזזה בחלקה על ידי הגידול בהוצאות בגין הפסדי אשראי. בהתאם לכך, ישראכרט מציגה ברבעון השלישי של שנת 2023 עלייה בתשואת הרווח הנקי להון ממוצע לכ-10.9% לעומת תשואה להון ממוצע של כ- 8.7% ברבעון המקביל אשתקד. .
מנכ"ל ישראכרט, רן עוז אמר: "בימים אלה, ליבנו עם משפחות הנרצחים והפצועים, אנו מייחלים לשובם בקרוב של החטופים ומחזקים את כוחות הביטחון בכל פעולותיהם. קבוצת ישראכרט מחויבת לתמיכה בלקוחותיה הפרטיים והעסקיים כחלק מהמאמצים הכוללים לשיקום כלכלת ישראל ותפעל בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת לסייע."
עוד אמר עוז: "המשך יישום האסטרטגיה שלנו נושא פירות. ברבעון השלישי של 2023 תיק האשראי שלנו הגיע לכ- 9.2 מיליארד שקל והצגנו גידול של 20 מיליון שקל ברווח הנקי. ישראכרט נכנסה לתקופה מאתגרת זו אשר חורגת מכל תרחיש קיצון, עם איתנות פיננסית חזקה שתאפשר לנו יכולת התמודדות טובה יותר עם ההשלכות השליליות על המשק, שהיקפן המלא עדיין לא ברור. אני מבקש להודות לעובדי החברה אשר פועלים במסירות על-מנת להמשיך ולתמוך בלקוחותינו הפרטיים והעסקיים. כולנו מלאי תקווה לימים שקטים וטובים יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה