השוק

בזן מסייעת לעורף בזמן מלחמה: הסכום העצום שהשקיעה נחשף

בז"ן מסייעת לעורף הישראלי בתקופת המלחמה והגדילה את תקציב התרומות לגובה של 30 מיליון שקלים: בזן ממקדת את מאמציה באימוץ וסיוע נרחב למפוני קיבוץ נחל עוז 

מערכת ice | 
קבוצת בז"ן במפרץ חיפה (צילום shutterstock, שגיא מורן)
בזן מפרסמת הבוקר את דוח ה-ESG של הקבוצה לשנת 2022, המסכם את הביצועים והיעדים של בזן בתחומי הסביבה, החברה והממשל התאגידי (Environmental, Social and Governance) ואת התקדמותה לקראת יעדי ה-ESG שהציבה, הן לטווח הקצר ולטווח הארוך.
הפרסום נעשה לצד אירועי המלחמה בימים אלה בישראל והמשך המאמץ של בזן לסייע לעורף הישראלי. קבוצת בזן התגייסה מאז פרוץ המלחמה בשלוש חזיתות עיקריות – שמירה על הרציפות האנרגטית של משק האנרגיה, אספקת מוצרים ללקוחות הפטרוכימיה ותמיכה משמעותית בעורף הישראלי.

בזן גיבשה ופירסמה אסטרטגיה חדשה ביולי 2021, במסגרתה נקבע חזון להוות גשר לעתיד, הדוח המסקר את שנת 2022 מספק תמונת מצב בנוגע לפעילות של הקבוצה לטווח הקצר ומשמעות האסטרטגיה ארוכת הטווח.
הדוח מתמקד ביעדים מדידים במספר נושאים מרכזיים, ביניהם: שינוי אקלים וכלכלה מעגלית, איכות הסביבה ואתיקה בשרשרת האספקה. 
המסמך כולל גם את דוח האימפקט הכלכלי שערכה חברת BDO הבוחנת את התרומה הכוללת של בזן לכלכלת ישראל בשנת 2022. התרומה הכוללת לתוצר הלאומי הגולמי נאמדת בכ-8 מיליארד שקל, והתרומה לתעסוקה מסתכמת בכ-16,300 מועסקים במעגלים השונים, ברובם מאזור הצפון. 
 אימפקט סביבתי: בזן הצליחה לשמר את מיקומה באחוזון ה-15 של חברות עם השפעה סביבתית הנמוכה ביותר, בהשוואה למסמך הייחוס האירופאי, ועדכנו את היעד בדוח הנוכחי לאחוזון ה-10 עד שנת 2024. 
תכנית אקלים: במהלך שנת 2023 בזן חתמה על הסכם לרכש חשמל ירוק מחברת OPC, לפיו OPC תספק לבזן חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת בהספק של כ-50 מגה וואט החל מינואר 2025, באופן מדורג. בהתאם, כ-50% מצריכת החשמל הממוצעת המשוערת שבזן תצרוך מכח ההסכם תהא מחשמל ירוק ותעודות ירוקות. 
במהלך שנת 2023 בזן ביצעה בחינה מקיפה של טביעת הרגל הפחמנית של מפעלי הקבוצה ושל מוצריה. העבודה נעשתה ע"י חברת DNV הבינלאומית, cradle to gate (החישוב הוא של פליטות גזי החממה מבאר הנפט הגולמי ועד שער החברה). במסגרת העבודה חושבו הפליטות למכלול 1 (פליטות ישירות מהייצור), מכלול 2 (פליטות עקיפות מרכש של אנרגיה, בדגש על חשמל) ומכלול 3 (פליטות הנובעות מייצור והובלת חומרי הגלם לבזן, לרבות נפט גולמי וגז טבעי). עבודה זו מהווה תשתית לגיבוש התוכנית להפחתת פליטות גזי חממה. 
 
יעדים בולטים נוספים: 
גיוון מגדרי – הושג יעד של 40% נשים בהנהלה הבכירה בשנת 2022. 
אתיקה – הטמעת נספח אתיקה בתהליכי התקשרות עם ספקים מהותיים עד סוף שנת 2023. 
אנשים עם מוגבלויות – הקבוצה מרחיבה את היקף העסקת אנשים עם מוגבלויות והתקשרה לצורך כך עם גוף המתמחה בתחום. 
מנכ"ל בזן, אסף אלמגור: "התקופה האחרונה הוכיחה מעבר לכל ספק את החיוניות שלנו למשק הישראלי. מאז השביעי באוקטובר, בזן מהווה גורם קריטי בשמירה על רציפות האספקה למשק האנרגיה, החל מהשימוש בצי הספנות שלנו שפעל כמעט לבדו, אספקת סולר לחברת החשמל כחלופה לגז טבעי, וכלה באספקת דלקים לכל אזור במדינה, כולל סיוע לדרום. כבר כיום ניתן להתחיל להפיק לקחים ראשוניים בכל הנוגע לתכנון משק האנרגיה של מדינת ישראל לטווח הארוך. 
בכל הנוגע ליישום האסטרטגיה שלנו, אנו רואים חשיבות בהצבת יעדים קצרי טווח ועמידה בהם, כחלק מהחובה של הקבוצה כלפי כלל מחזיקי העניין שלה". 
יו"ר בזן, משה קפלינסקי: "דירקטוריון בזן הנחה להגדיל את תקציב התרומות והסיוע לעורף ל-30 מיליון שקלים עקב המצב המלחמתי והקבוצה ממקדת את הסיוע לאספקת פתרונות דיור למפונים, סיוע לבריאות הנפש ולרווחת חיילי צה"ל המגויסים. לאחר מתן מענה ראשוני לקשת רחבה של צרכים, בזן החליטה למקד את מאמציה בתמיכה במפוני קיבוץ נחל עוז, אחד הקיבוצים שנפגעו בצורה המשמעותית ביותר בהתקפה של השביעי לאוקטובר. בכוונת בזן ללוות, באמצעות תמיכה עוטפת בהתאם לצרכים של מפוני נחל עוז בתקופה זו. כולנו בקבוצה, יחד עם 1,500 העובדים שלנו, פועלים בימים קשים אלה מתוך מחויבות עמוקה לציבור בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה