השוק

"בנק ישראל מעביר מסר": האם הריבית תרד?

ישראלים רבים חשים דאגה ולחץ בימי המלחמה שנכפתה עלינו לאחר מתקפת הפתע הרצחנית של מחבלי חמאס בבוקר ה-7 באוקטובר. אחת הסיבות לתחושתם של אזרחים רבים היא הדאגה הכלכלית והמחשבה האם יעמדו בהוצאות החודשיות. האסטרטג הראשי של טראסט קפיטל, אלי אייזן התייחס לעתידה של הריבית ולמדיניות בנק ישראל
מערכת ice |  1
פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
הוועדה המוניטרית בבנק ישראל החליטה להותיר את הריבית בשיעור של 4.75%, לאחר שקלול של הנתונים הכלכליים מאז פרצה מלחמת 'חרבות ברזל' ב-7 לאוקטובר. חברי הוועדה המוניטרית דנו באפשרויות העומדות לפניהם והחליטו כי הכלכלה הישראלית, יודעת לצאת ממצבי מלחמה המקשים מאד על קיום מסחר ושגרה כלכלית בריאה, ולכן הריבית לא תעלה.
אלי אייזן, אסטרטג ראשי בטראסט קפיטל, התייחס היום (רביעי) להחלטת הוועדה ואמר: "אתמול בנק ישראל נסוג ממדיניות העמימות שלו, אך אנשי המקצוע הרגישו את נוכחותו בחדרי המסחר לאורך כל שבועות האחרונים, בהם פעל להזרים נזילות לשוק ולמתן תנודתיות בשער החליפין".
 

עוד אמר אייזן: "הנסיגה של בנק ישראל ממדיניות העמימות נועדה להעביר מסר לשוק, וקיימת אפשרות שהוא מכין את הקרקע לקראת הורדת ריבית בהמשך. בנק ישראל מאותת שהוא מתכוון לאזן מדיניות מוניטרית מרחיבה על ידי שימוש במכירת הדולר כדי לרסן או למתן ריאקציה במסחר."
לסיום, אמר: "ברקע הדברים נציין שעקב המלחמה עצמאים רבים נזקקים להלוואות על מנת להצליח לעבור את התקופה הקשה, וגובה ריבית בנק ישראל שעד כה הכביד בעיקר על נוטלי המשכנתאות, הפך לנושא שמטריד גם את מגזר העצמאים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הורדת ריבית במיידי
    משה 11/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עצמאיים ונטולי משכנתאות לא סוגרים את החודש תעזרו ותורידו ריבית
    סגור