השוק

אחרי הודעת בנק ישראל: הדולר נסחר ברמה של 3.88 שקל

אחרי שבנק ישראל הודיע כי מכר  כ-8 מיליארד דולר מתוך תוכנית למכירת 30 מיליארד דולר, תוכנית שאמורה להיות ספקית הנזילות הגדולה ביותר לדולרים בישראל, הדולר כבר נסחר ב-3.85, אך התחזק מעט ונסחר כעת ב-3.88. גם האירו עלה ברמה של 0.2% ונסחר הבוקר על 4.14 שקלים
מערכת ice | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, Magma Images)
מנתונים של בנק ישראל עולה כי הוא מימש עד כה (ומאז שפרצה המלחמה) חלק קטן מהתוכנית הכוללת למכירת דולרים. אתמול (שלישי) פורסם כי מהנתונים עולה שעד כה מכר הבנק כ-8 מיליארד דולר מתוך תוכנית למכירת 30 מיליארד דולר, תוכנית שאמורה להיות ספקית הנזילות הגדולה ביותר לדולרים בישראל.
בעקבות אותה הודעה של בנק ישראל, הדולר כבר הגיע לרמה של 3.85, אך כעת הוא עלה מעט והבוקר הוא נסחר ב-3.88 שקל אחרי שעלה ברמה של 0.2%. גם האירו עלה באותה רמה בדיוק ונסחר הבוקר על 4.14 שקלים. אגב, בשוקי המט"ח העולמיים, היורו נחלש ב-0.1% ונסחר ב-1.069 דולר.
נזכיר כי כשפרצה המלחמה בתחילת חודש אוקטובר נוצרה בהלה והדולר טס אל מעבר לרמת ה-4 שקלים. בנק ישראל הגיב מהר כשהבין שלהתחזקות המשמעותית של הדולר אין כל היגיון כלכלי אלא מדובר בבהלה, והשיק תוכנית למכירת דולרים שתפעל כ"ממתנת תנודתיות".
התוכנית עבדה כמו שצריך והציבור הבין שיש מי שיספק דולרים במידת הצורך ומכאן הבהלה שכחה והדולר חזר להיסחר פחות או יותר תחת עקרונות כלכליים. בסך כל מסתכמות יתרות המט"ח של ישראל בכ-193 מיליארד דולר שמהווים כ-37% מהתוצר המקומי וזה נתון חשוב ומשמעותי בימים כאלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה