השוק

לראשונה בשבועיים האחרונים הדולר יורד מתחת ל-4 שקלים

הביטחון שחוזר למשקיעים כמו גם הנחת העבודה שפער הריביות בין ישראל לארה"ב לא יתרחב מחזיר את הדולר לרמה של לפני שבועיים, קרי מתחת לרמת ה-4 שקלים וזה נתון חשוב
ניצן כהן | 
דולר (צילום shutterstock)
לראשונה בשבועיים האחרונים חוזר הדולר להיסחר קצת מתחת לרמת ה-4 שקלים. לא צריך לשמוח יותר מידי כי עדיין הדולר גבוה מאוד אבל בכל זאת בשוק המט"ח רואים בהיחלשות הזו של הדולר איזה סממן חיובי.
אם כן, כשאנחנו מסתכלים על המסחר במט"ח מספר דברים לוחצים כרגע את הדולר למטה. הנתון הראשון והחשוב מכולם הוא הביטחון שחוזר לאט לאט למשקיעים והתחושות שישראל עומדת לפני אבדון הולכות ומתפוגגות והתחושה שתופסת את המקום היא שאכן חטפנו מכה קשה, אבל ישראל חזקה והיא תתאושש ממנה.

הנתון השני החשוב הוא נושא פער הריביות בין ישראל לארה"ב. אם היינו שואלים אך לפני שבועיים את הפעילים בשוק ההון על פער הריביות הקונצנזוס היה שהוא הולך להתרחב ומכאן שכדאי להצטייד בדולרים אבל אז הגיעה החלטת הריבית של בנק ישראל שהותיר אותה ללא שינוי ואתמול היה זה הפדרל ריזרב שהותיר אף הוא את הריבית ללא שינוי וזה אומר שכרגע לפחות, הציפיות להתרחבות פערי הריביות ולכות ונדחות.
נתון נוסף שיש לשים אליו לב הוא העובדה שהתשואות בארה"ב חוזרות להיות נמוכות מ-5% כשבמקביל התשואות בשוק האג"ח הישראלי הופכות להיות מעניינות וזה אומר שהמשקיעים המוסדיים ימתנו, לכל הפחות, את הוצאת הכסף מישראל ויעבירו חלק ניכר מעודפי המזומנים שלהם לאיתור הזדמנויות בשוק המקומי, מה שמוריד מהלחץ על הדולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה