השוק

האוצר חושף: זו העלות המטורפת של המלחמה עד כה

ראשי האוצר מגלים: מחיר המלחמה עד כה למדינה כ-30 מיליארד שקל, מתוכם כ-20 מיליארד לצרכי ביטחון. סמוטריץ': "נסיים את השנה בגירעון של 4% ושנה הבאה 5%"
מערכת ice | 
תקציב המלחמה (צילום פלאש 90/ נעם רבקין פנטון, יונתן זינדל, shutterstock)
ראש אגף התקציבים באוצר יוגב גרדוס חשף הערב (רביעי) את העלות הבלתי נתפסת של מלחמת חרבות ברזל עד כה למדינה. לדברי גרדוס, העלות התקציבית של שלושת השבועות הראשונים למלחמה מוערכת ב-30 מיליארד שקל - 10 מיליארד לכל שבוע לחימה.
גרדוס חשף את הנתונים המדאיגים במסיבת עיתונאים שערך משרד האוצר, לרגל הצגת הפרויקטור החדש שמונה כראש מרכז השליטה האזרחי של המלחמה, טל בסכס.

לדברי גרדוס למעלה מ-20 מיליארד שקל מעלויות המלחמה עד כה הם לצרכי ביטחון, וכי ההוצאות הביטחוניות צפויות להכביד מאד על תקציב המדינה בשנים הקרובות, גם בשל ההאטה בפעילות במשק והירידה בהכנסות המדינה. הגירעון בתקציב השנה יסתכם עד 4% - פי ארבעה מהמתוכנן בעת אישור תקציב המדינה.
עוד נמסר במסיבת העיתונאים כי עלות הסיוע לגורמים אזרחיים, כולל פינוי תושבים הסתכמה ב-5 מיליארד שקל עד כה. העלות למימון המפונים מהדרום והצפון והנפגעים מהמלחמה תגיע לכ-1.7 מיליארד שקל בחודש. 
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר כי נסיים את השנה ב-4 אחוזי גירעון, וגם בשנת 2024 גירעון לא יעלה על 5 אחוזים. "נכון, זה יהיה גירעון גדול, אבל זה חד פעמי בשל המלחמה. אנחנו בונים תקציב חדש לגמרי לשנת 2024 ונביא שורה של רפורמות מבניות תומכות צמיחה. נכין תוכנית לצמיחה גדולה ומשמעותית.
"זה יהיה קשה אבל ננהג באחריות", הוסיף סמוטריץ', "יד רחבה ופתוחה למלחמה וניהול כלכלי אחראי לכלכלה הישראלית. אני אומר למשקיעים: זה הזמן להשקיע בישראל, להיכנס עכשיו במחירים טובים ותעשו הון כי המשק הישראלי יפתיע, המוח היהודי וההייטק הישראלי יפתיעו ביום שאחרי המלחמה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה