השוק

הצלחה ל"מקורות": S&P משאירה את הדירוג המושלם של החברה

בזמן שחברות דירוג האשראי מורידות את תחזיות הדירוג של ישראל שומרת מקורות על הדירוג המושלם של AAA ישראלי; ב-S&P אומרים שהגיוס שהשלימה החברה לפני המלחמה מאפשר לה את הגמישות והנזילות הנדרשת בתקופה הזו
ניצן כהן |  1
עמית לנג מנכ''ל מקורות (צילום מקורות, יוטיוב/ מקורות, vecteezy, freepik)
בזמן שחברות דירוג האשראי מכניסות את הכלכלה הישראלית לבחינה מחדש וזה אומר הן בצד הממשלה, והן בצד החברות המרכיבות את הכלכלה המקומית הרי שחברת מקורות בולטת דווקא במשהו אחר. חברת הדירוג הגדולה והחשובה מכולן, S&P מעלות הותירה אתמול את הדירוג של החברה על AAA ישראלי, כלומר דירוג מושלם וזו נקודה מעניינת לחברה שהשלימה לפני המלחמה גיוס גדול של 600 מיליון שקל.
"היות שמקורות היא חברה ממשלתית, ולאור הערכתנו כי הסבירות לתמיכה ממשלתית יוצאת דופן בחברה במקרה הצורך נותרה גבוהה מאוד" כותבים כלכלני S&P בנימוקי החלטה ומוסיפים כי "בשלב זה אין לתחזית הדירוג השלילית על מדינת ישראל השפעה על הדירוג המקומי של החברה.

"אנו רואים את הנזילות של מקורות כ"הולמת" , על סמך הערכתנו כי היחס בין מקורות החברה לשימושים שלה ב-12החודשים שהחלו ב-1 באוקטובר 2023 יעלה על 1.2 הערכתנו לרמת הנזילות נתמכת, בין היתר, ביתרת המזומנים הגבוהה של מקורות, בין היתר בעקבות הנפקת איגרות חוב בהיקף של כ-600 מיליון aek שהושלמה בהצלחה בספטמבר 2023".
נזכיר כי האג"ח של מקורות נחשב לאג"ח שהוא תחליף ראוי לאגרות החוב הממשלתית. כאן האג"ח הממשלתי הארוך חצה בימים האחרונים את התשואה הגבוהה של 5% מה שמקרין באופן שלילי על השוק כולו. מקורות, לעומת זאת, השלימה טרם המלחמה את הגיוס הגדול מה שאיפשר לה לגייס כסף בריביות סבירות נתון שמאפשר ל-S&P לשמור על הדירוג המושלם לחברה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שאפו למקורות! בעת הזאת כאשר מורידים לבנקים ורוצים
    כלכלן 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להוריד לחברות ממשלתיות כמו חברת חשמל וכו אז זאת אות כבוד לחברה !
    סגור