השוק

ענקית ההשקעות האמריקאית: הסנטימנט בשווקים ימשיך להיות שלילי

ענקית ההשקעות האמריקאית GLOBAL X מנתחת את הדו"חות הכספיים של חברות הטכנולוגיה שפורסמו עד כה ואומרים כי תנאי השוק שבריריים והסנטימנט לגבי העתיד שלילי
ניצן כהן | 
דוחות שליליים (צילום shutterstock, freepik)
"למרות תוצאות כספיות חזקות, הדו"חות של חברות הטכנולוגיה חושפים תנאי שוק שבריריים וסנטימנט פסימי באשר לעתיד. כך למשל, התחזית הזהירה של מטא מצביעה על התאוששות שברירית ובלתי ודאית בשוק הפרסום המקוון. בשוק הענן ישנה תחרות גבוהה אך גם אתגרי רווחיות משמעותיים, כפי שבא לידי ביטוי בצניחה של מניית גוגל לאחר שהציגה ביצועים נמוכים מהמצופה בתחום הענן" כותבים הכלכלנים של ענקית ההשקעות האמריקאית GLOBAL X.
"כאשר מצרפים לכך את הסיכונים הגיאו-פוליטיים והשינוי לרעה בתנאי המקרו העולמיים, הדבר הגביר את התנודתיות במסחר במניות הטכנולוגיה. הדו"חות המשמעותיים השבוע יהיו של אפל, מקדונלד, פייזר, מודרנה, Airbnb, דור-דאש, און-סמי ועוד".

ב-GLOBAL X מוסיפים כי נתוני התוצר האמריקאי שפורסמו בשבוע שעבר העידו על חוסנה של הכלכלה האמריקאית, עם גידול שנתי של 4.9% ברבעון השלישי, לאין שיעור יותר גבוה מהצמיחה השנתית של 2.1% ברבעון השני.
"הצמיחה המואצת ניזונה בעיקר מצריכה פרטית גבוהה, שצמחה ברבעון ב-4%. הצריכה הפרטית היתה אחראית ל-2.7% מתוך שיעור הצמיחה ברבעון. עוד גורמים שתרמו לצמיחה היו המלאים הגבוהים, ייצוא, השקעות בתחום הנדל"ן, ועלייה בהוצאה ובהשקעה הממשלתית.
"עם זאת, ייתכן כי הצמיחה הזו תתברר כקצרת טווח, וייתכן כי ברבעונים הבאים נראה ירידה בצריכה הפרטית ובהוצאה הממשלתית, וזאת לאור האינפלציה העיקשת, התדלדלות החסכונות והשחיקה בגידול בשכר".
באשר לנתוני המקרו החשובים שיפורסמו השבוע הם מציינים את דו"ח התעסוקה, כאשר הצפי הוא לתוספת של 190 אלף משרות באוקטובר. בחודש הקודם הנתון התעלה משמעותית מעל התחזיות, אך אנחנו סבורים כי הפעם הדו"ח ישקף האטה בקצב הגידול התעסוקתי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה