השוק

ראשי המשק נגד מתווה הפיצויים של האוצר: ״מפקיר מאות אלפי עובדים״

ראשי המשק העבירו ביקורת חריפה על מתווה הפיצויים החדש שפרסם משרד האוצר הערב ואמרו כי: ״חרף השיפור הקל במתווה המקורי הוא עדיין מפקיר עשרות אלפי עסקים ומאות אלפי עובדים"
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ראשי המשק העבירו ביקורת קשה על מתווה הפיצויים החדש של משרד האוצר שפורסם לפני שעה קלה. נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, אמר כי: ״חרף השיפור הקל במתווה המקורי הוא עדיין מפקיר עשרות אלפי עסקים ומאות אלפי עובדים בענפי התעשייה, המסחר והבנייה, ויפגע ביכולת הצמיחה של המשק לאור מצב הביטחון".
עוד הוסיף תומר ואמר: "אני אומר זאת בצער, כי אחרי 20 יום שאנחנו מדממים, במשרד האוצר צריכים להתחיל להבין את גודל השעה ולהבין שחלק מהניצחון הוא גם לשמור על והכלכלה הישראלית חזקה".
תומר סיכם את דבריו ומסר: "להבין שזוהי האחריות שלהם ושלהם בלבד, שכשהמלחמה תסתיים, לאנשים יהיה עסק ומקום עבודה לחזור אליו. לאור זאת אנו מצפים מאנשי משרד האוצר לחזור באופן מיידי לשולחן הדיונים, ולאמץ מתווה חדש שיכלול גם פיצוי שכר גורף כמו בכל אירוע לחימה כפי שהיה עד היום ומודל חל״ת גמיש, שישמור על הקשר בין המעסיקים לעובדים״.
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: ״אין ספק שיש שיפור לעומת המתווה הראשון אך עדיין קיימות כמה בעיות מבניות כאשר הבולטת שבהן היא כי זכאות להמשכיות עסקית תינתן לעסקים רק עד סדר גודל של עד 400 מיליון ש״ח מחזור שנתי. כמו כן, היקף התקרה שנקבע לעסקים שמחזורם עד 100 מיליון ש״ח, תקרת הפיצוי היא 600,000 ש״ח בלבד ולעסקים שהמחזור הוא עד 400 מיליון התקרה היא 1.2 מיליון ש״ח בלבד. הרושם הוא שהאוצר מוציא מלכתחילה תקרות פיצוי נמוכות ולאחר שהוא משפר אותן זה נראה מענה הולם אך זה אינו מענה הולם״.
נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו מסר: ״מתווה האוצר המקורי שופר משמעותית, אך עדין לא נותן מענה ראוי לשוק העבודה. השבוע ראינו כיצד מפעל ידוע שמספק לתעשיות הבנייה נאלץ לוותר על 30% מכוח העבודה שלו".
סרוגו המשיך ומסר: "היקף תפוקת ענף הבניה והתשתית במלחמה נע סביב 10%-15% מפעילותו הסדירה, וגם השתתפות מקסימלית של 75% בשכר של המדינה לא תשאיר את העובדים בחברות הבניה. להערכתי, בשל היקף האשראי האדיר שנטלו קבלנים ויזמים לצורך הבנייה, ככל שהמלחמה תמשך, יגדל הסיכון שלהם לקרוס".
סרוגו הזהיר מפני הסכנות הצפויות להגיע ואמר: "אני צופה סכנת פיטורים של כ-100 אלף מעובדי ענף הבנייה והתשתיות ושל עשרות אלפי עובדים מתעשיות הבניה. המדינה יכולה למנוע כעת נהירה שלהם ללשכות התעסוקה ולדרישת דמי אבטלה. רק מודל העסקה גמיש יכול למנוע את הפיטורים ההמוניים הללו. אנו ממשיכים להזהיר כי קשיים פיננסים של חברות הנדל״ן וחלילה קריסה שלהן, תפגע קשה גם באלפי ספקים, קבלני משנה ונותני שירותים עצמאיים שייפגעו קשות מכך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה