השוק

המוסדיים חוזרים לעבודה: פרויקט מרכזי של ביג נכנס לבדיקה מחודשת

משקיעים מוסדיים שנחשבים לגורמים מרכזיים בעולמות המימון של ביג אומרים בשיחה עם ice כי הם נאלצים להכניס את אחד הפרויקטים המרכזיים של החברה לבדיקה מחודשת; "מלכתחילה לא אהבנו את הפרויקט אבל עכשיו הוא מתחיל להיות נטל על הקבוצה"
ניצן כהן | 
חי גאליס מנכ"ל BIG (צילום יח"צ)
ביג שבשליטת משפחת נפתלי נחשבת לאחת החברות המעניינות בתחום הנדל"ן המניב בישראל. החברה באופן עקרוני מתמחה בהקמה וניהול של מרכזי קניות פתוחים ומשכירה את הנכסים ביחידות קטנות (יחסית) למספר רב של שוכרים וזה הופך את הפיזור של הלקוחות לגורם מעניין עבור המוסדיים.
אבל ביג החליטה לפני כמה זמן להיכנס לתחום הקניונים וכאן כבר המוסדיים התחילו לדאוג. למה לדאוג? משקיע מוסדי גדול שנחשב לאחד המממנים המרכזיים של החברה אומר בשיחה עם ice כי ניהול של מרכז קניות פתוחים הוא דבר אחד שמחייב מומחיות מאוד ספציפית שאותה יש לביג. ניהול קניון זה כבר סיפור אחר והוא מחייב התמחות מסוג אחר שלא בטוח שיש לחברה.

המוסדיים איתם שוחחנו ציינו אצת הקניון שמקימה ביג בפתח תקווה. "אמנם פתח תקווה והסביבה הם מקום טוב, אבל באזור יש יותר מידי קניונים שמנוהלים על ידי אריות הענף והחשש הגדול שלנו שכניסה של ביג לתחום הזה, במיקום כזה עלולה לייצר תופעה שמוכרת מראשון לציון שקניון אחד הרג קניון שני שהרג קניון שלישי וככה לאף אחד לא הייתה פרנסה והקניונים החליפו ידיים חדשות לבקרים עד כדי שהפכו להשקעה לא מעניינת".
אם כן, המוסדיים מדברים על קניון קניאל שבפתח תקווה שדורש השקעה של 2.5 מיליארד שקל והוא ממוקם בין שני קניונים מוצלחים של קבוצת עופר וקבוצת עזריאלי. הגדול של קניון קניאל גדול משמעותית מהקניונים של שתי הקבוצות הללו וכולל 64 אלף מ"ר של מסחר.
"אנחנו למעשה מכניסים את הקניות הזה שהוא מהותי מאוד בחיים העסקיים של ביג לבחינה מחדש. אנחנו מתקשים לראות כיצד הקניות הזה יאוכלס במלואו, יגבה דמי שכירות סבירים ויניב לחברה תשואה סבירה. כל התהליכים האלה התחילו אצלנו כבר אחרי הדו"חות לרבעון השני של השנה ומהשיחות שניהלנו עם החברה עלה הצורך להיכנס לבדיקה ותמחור מחדש של התהליכים. עכשיו זה מקבל משנה תוקף" אמר המוסדי.
נזכיר כי ביג אוחזת בחוב של 7.6 מיליארד שקל למשקיעים המוסדיים (באמצעות אג"ח) מרבית החוב הזה הוא צמוד מדד המח"מ הממוצע של הוא 3.75. התשואה הממוצעת של אגרות החוב צמודות המדד של החברה עומדת על 4.28% שמשקפת מרווח של 2.73% מהממשלתי וזה מרווח גבוה.
קניון קניאל אמור לכול בסופו של יום 64 אלף מ"ר רבועים של מסחר ועוד 60 מ"ר של משרדים. נכון למחצית הראשונה של השנה השקיעה החברה 214 מיליון שקל בהקמת הקניון ויש לה השקעה נוספת של 2.28 מיליארד שקל להשלמתו. ה-NOI שהציגה החברה למשקיעים מהפרויקט אמור להיות של 198.5 מיליון שקל והתשואה החזויה ממנו צפויה לעמוד על 8%. בהצלחה לכולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה