השוק

רשות התחרות חושדת: האם גורמים במשק תיאמו את ההוצאה לחל"ת?

לאחר שהתרחש גל של הוצאת עובדים לחל"ת בקרב רשתות האופנה הגדולות, רשות התחרות החלה בבדיקה האם המהלך היה בתיאום או לא
מערכת ice | 
עסקים - אילוסטרציה (צילום shutterstock)
רשות התחרות בוחנת, האם המהלך שהתרחש לאחרונה שבמסגרתו, הוצאו אלפי עובדים של רשתות האופנה הגדולות לחל"ת היה בתיאום. כזכור, התאגדות רשתות המסחר הודיעה בשבוע שעבר איים שבמידה ושר האוצר לא ייפגש אתה בנוסף, מתווה האוצר לפיצויים לעסקים בעקבות המלחמה לא ישתנה, ואם הממשלה לא תיתן פיצוי לעסקים עבור שכר העובדים, לא תהיה להן ברירה אלא להוציא את 100 אלף העובדים שלה לחל"ת. 
ביום ראשון לאחר שהאוצר התעלם לחלוטין מן הבקשות של הרשתות הן הודיעו אחת אחרי השנייה על הוצאת עובדים לחל"ת. כאמור, ראשונה הייתה קבוצת פוקס שהודיעה שמוציאה 6,000 עובדים לחופשה ללא תשלום, אחריה דיווחה המשביר לצרכן על הוצאת 590 עובדים לחל"ת וגולף דיווחה על שחרור של 1,100 עובדים לחל"ת.
היום (שני) התווספה לרשימת המוציאות לחל"ת חברת האופנה קסטרו הודיס שדיווחה לבורסה כי היא משחררת יותר מרבע מהעובדים שלה לחל"ת שכרגע תהיה לפחות 30 ימים. הדיווחים של כלל החברות הללו היה פחות או יותר זהה ועל כן החליטה הרשות התחרות לצאת בבדיקה של המצב.
התאגדות רשתות המסחר בלשכת המסחר מסרה בתגובה: "ההתאגדות פעלה ופועלת מאז ומעולם בהתאם לחוק. לכל חברה באיגוד יש אורגנים עצמאיים לרבות הנהלות החברות ודירקטוריונים של חברות, שמקבלות החלטות לפי מיטב שיקול דעתן העסקי. אי לכך, כל טענה שהוצאת העובדים לחל"ת תואמה או מתואמת, משוללת כל יסוד והיא תולדה של רצון של הממשלה להרתיע את האיגוד ולנסות ולהצר את צעדיו. אנחנו נמשיך לפעול לטובת העסקים בישראל ולא נרפה ונעשה זאת אך ורק בהתאם לחוק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה