השוק

דן-אנד בסטריט על השארת הריבית: "ההורדה בהמשך תהיה חדה ומהירה"

נגיד בנק ישראל החליט היום להותיר את הריבית ללא שינוי, דבר שהביא לאופטימיות בקרב לא מעט תעשיינים וכלכלנים שהעריכו כי בעקבות המלחמה, יחליט הנגיד לחתוך את הריבית ולהורידה. מי שהגיבה הייתה רויטל רוט מנהלת מחלקת אנליזה בדן אנד ברסטריט
מערכת ice | 
רויטל רוט (צילום יח"צ)
לאחר החלטת הנגיד להותיר את הריבית ללא שינוי, ברמת 4.75%. בדן אנד ברסטריט פרסמו את תגובת להחלטה.
רויטל רוט, מנהלת מחלקת אנליזה בדן אנד ברסטריט: "כאמור, המשק נכנס למלחמה כאשר האינפלציה גבוהה, ובנק ישראל היה בעיצומו של מהלך מתמשך של העלאות ריבית במטרה להילחם בה, בדומה למצב בארה"ב ובמדינות גוש היורו. לנוכח המלחמה, היו שסברו כי בנק ישראל יבצע מהלך דרמטי של הורדת ריבית, ואף היו בתחילת המלחמה הערכות שדיברו על הורדת הריבית בכ-0.75%, זאת כדי לעודד את המשק, את העסקים ואת הצריכה, וגם כדי להקל על משקי הבית שסבלו מהתייקרות החוב הפרטי, בעיקר מנטל המשכנתאות (ואכן, בעת הזאת בנקים רבים יוצאים במבצעים להקפאת המשכנתא באופן זמני וריבית 0% וכן סיוע והקלות לעסקים שנפגעו מהלחימה בדרום). 

למרות זאת, אנו צופים כי בהודעת הריבית הערב בנק ישראל יותיר את הריבית ללא שינוי, בעיקר לאור הפיחות בשקל והעלייה בפרמיית הסיכון של מדינת ישראל. להערכתנו הפחתת הריבית תגיע בהמשך כדי לאושש את הפעילות במשק ולהקל על נוטלי המשכנתאות, אך מוקדם לתזמן זאת כאשר אנחנו כשבועיים מתחילת המלחמה. תחת תנאי התרחיש השני ההורדה עשויה להיות חדה ומהירה יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה