השוק

דוד פתאל השלים גיוס של 150 מיליון שקל מהמוסדיים

פתאל גייס את הכסף באמצעות הרחבת סדרת אג״ח שנושאת שעבודים על מלונות באירופה; הגיוס התבצע בהנחה של 2.6% על מחיר הפארי של הסדרה 
ניצן כהן |  1
דוד פתאל (צילום יוטיוב/ מכללה אקדמית כנרת)
איש העסקים דוד פתאל השלים הלילה גיוס של 150 מיליון שקל באמצעות הרחבת סדרת אג״ח. הגיוס בוצע באמצעות פתאל אירופה בסדרה ד׳. ובניכיון של 2.6% על מחיר הפארי של הסדרה. כאמור, בסך הכל הנפיקה החברה אג״ח ב-155 מיליון ע״נ כשהתמורה שתיכנס לקופת החברה תסתכם בניכוי עלויות ההנפקה, בכ-150 מיליון שקל.
כאן המקום לציין שלאחרונה פרסמה רשת פתאל אזהרת רווח בשל המלחמה אולם אזהרת רווח זו לא כללה את פעילות המלונות באירופה שפועלים כרגיל.
גורמים בשוק ההון אומרים היום ל-ice שכרגע המוסדיים. מעוניינים בסחורה ומכאן ניתן לראות שיש הנפקות שיוצאות לפועל. יחד עם זאת, דווקא החברות לא הכי מעוניינות לגייס כרגע כסף בגלל הריביות שעולות ותשואות האג״ח שעולות.
צריך לזכור שכרגע קונצנזוס ההערכות מדבר על כך שבשבוע הבא יוריד בנק ישראל את הריבית אולם לאחר התדרוכים של בנק ישראל הן לעיתונאים והן לכלכלנים ולאנליסטים השתנו מעט ההערכות וכרגע מדברים על הורדת ריבית מוקדם מההערכות הקודמות כשגם אם הבנק המרכזי לא יוריד את הריבית בשבוע הבא, הוא יוריד אותה במעלה הדרך ואלה חדשות מעניינות לפעילים בשוק ההון.
נסביר רק שאם אכן בנק ישראל יוריד את הריבית במעלה הדרך הרי שכדאי למשקיעים להתבצר בריביות הנוכחיות אבל האינטרס ההפוך הוא של החברות שאם יש להן די כסף בקופה, להמתין להורדת הריבית בפועל, מה שיאפשר להן גמישות גדולה יותר בריביות שהן תשלמנה למשקיעים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא נכון הוא פדה את סידרה ב,וגייס דרך סידרה ד
    איציק 10/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צעד לא כלכלי מעניין מה הסיבה
    סגור