השוק

אסטרטג בנק מזרחי טפחות צופה: יציבות בשיעור הריבית

יוני פנינג אסטרטג ראשי בחדר העסקאות בנק מזרחי טפחות צופה יציבות בהודעת הריבית, בשבוע הבא, זאת למרות הודעת בנק ישראל על הורדה אפשרית בריבית
מערכת ice | 
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
בימים שלאחר פתיחת המלחמה, סיקרנו את ההתמתנות הראויה לציון בציפיות השוק לתוואי הריבית של בנק ישראל. מה שהחל בתור הסרה מהשולחן של האפשרות להעלאת ריבית נוספת התרחב בימים האחרונים לתמחור קרוב לוודאי של הורדה, בשבוע הבא. ולאחר מכן לכ-שלוש הורדות ריבית נוספות.
נכון, התגובה המקצועית של בנק ישראל בשוק לפתיחת המלחמה ניתנה בשלב מוקדם מאוד. ועל רקע זה, ניכר כי זו סיפקה את היציבות הנדרשת בשוק המט"ח. ועדיין, ברור כי בראייה משקית, שמירת היציבות של השקל הינה קריטית יותר, בשלב זה, מאשר רמת הפעילות המשקית. אל מול זה, ברמת המיקרו, כפי שציין הבנק בהודעתו לעיתונות היום, הבנק קידם, בשיתוף עם הבנקים המסחריים, גם מתווה הממוקד בנושא נטל התשלומים של משקי הבית, והעסקים אשר הושפעו ישירות מהמלחמה. ובשלב זה, להערכתנו, התאמות פיסקליות יוכלו לספק תמיכה כלכלית מהותית יותר, בהמשך.
באופן דומה, למרות ציפיותינו לעלייה גבוהה יחסית, במונחים היסטוריים, במדד המחירים הבא, של חודש אוקטובר, אנו רואים את עיקר ההשפעה כרגע בסעיפים אשר עלו כתוצאה ישירה מהמלחמה, כמו פירות וירקות, או טיסות לחו"ל. באופן דומה, ככל שהמלחמה תביא בהמשך לירידה בביקושים המקומיים, ונקווה שאכן כך יהיה הדבר, סביר שזו תביא להורדת מחירים 'נקודתית'. וככל שכך, נעריך כי יהיה הגיוני יותר לשקול מחדש את המדיניות המוניטרית, בעת ההיא. ובשלב זה לשמור על היציבות בריבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה