השוק

הדולר מתבסס על ה-4 שקלים; היערכות להורדת ריבית

אתמול בערב חצה הדולר את רמת ה-4 שקלים וזה מספר משמעותי שמשקף יותר מכל את העלייה בפרמיית הסיכון של הכלכלה המקומית; הסיבה המרכזית להתחזקות של הדולר היא קונצנזוס ההערכות שבנק ישראל יוריד ריבית
ניצן כהן | 
דולר (צילום shutterstock)
הדולר חצה אתמול את רמת ה-4 שקלים וזה מספר משמעותי. בחדרי העסקאות אומרים ששתי סיבות גורמות לדולר להתחזק. הסיבה הראשונה והיא הברורה לכל: העלייה בפרמיית הסיכון של ישראל בגלל המלחמה. הסיבה השניה היא מהותית לא פחות ומעניינת יותר והיא קונצנזוס ההערכות לפיו בנק ישראל יוריד את הריבית.
צריך לזכור שבנק ישראל פועל בשוק המט״ח עם התוכנית למכירת 30 מיליארד דולר אבל כאן המקום לציין שנגיד בנק ישראל, פרופ׳ אמיר ירון, אמר מעל לכל במה ואף כתב את הדברים, כי בנק ישראל יפעל כ״ממתן תנודות״ ולא כשחקן שמווסת שערי חליפין.

הגישה של בנק ישראל היא מתקדמת מאוד וחשובה מאוד ומונעת או לפחות ממתנת את המשחק של הסוקולנטים וזה אומר שהמכירות של בנק ישראל נועדו לייצר מצב בו לא יהיה משבר נזילות דולרי ובמקביל השחקנים בשוק יוכלו להיערך לשינויים בפרמיית הסיכון של ישראל.
עוד צריך לזכור שבסוף השבוע דחתה חברת הדירוג מודים את פרסום הניתוח שלה לכלכלה המקומית בגלל המלחמה אבל ברור לכל כי הסבירות גבוהה למצב בו מודים תכניס את ישראל ל-Credit  Watch שזה אומר כרטיס צהוב, כלומר רגע לפני הורדת דירוג מזהירים שאם לא יהיה שינוי הרי שהדירוג ירד.
אבל כאמור פרצה המלחמה והניתוח של מוריס מדבר על עולמות של ישראל שמידרדרת למשבר פוליטי-חוקתי ואיומים גיאו-פוליטיים אבל אף אחד לא דיבר על מלחמה בפועל וכאמור, בזמן מלחמה אין מקום למשחק מהסוג הזה. צריך לחכות לסיומה ואז לנתח את הדברים כדבעי.
עוד דבר שיש לשים אליו לב זה מדד חודש ספטמבר שהתפרסם שלשום וירד ב-0.1% וזה אומר שישראלים גולשת להאטה כלכלית גם בלי המלחמה כשהמלחמה עצמה תאיץ את התהליך הזה וכאן נכנסות ההערכות לפיהם בנק ישראל יוריד את הריבית גם אם לא בשיעורים משמעותיים, הוא יוריד כדיל למנוע גלישה למיתון בתקופה כזו.
כך או אחרת הדולר מתבסס כרגע ברמה של 4 שקלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה