השוק

ענף השיפוצים משותק: בצל המלחמה - "חסרות ידיים עובדות"

ל-65% מהישראלים יש בעיה בדלת הממ"ד. כ-5,000 פניות בשבוע החולף לקו סיוע החירום של התאחדות קבלני השיפוצים. דיווח על מחסור בכוח אדם שלא נראה זה עשרות שנים. ערן סיב: "אפילו העובדים הערבים-ישראלים מפחדים להגיע לעבודה, נרשמים ביטולים רבים"
מערכת ice | 
אזור נפילת טיל באשקלון (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
עם פתיחת המלחמה ענף השיפוצים למוד המלחמות פתח קו סיוע חירום. זאת, על מנת לתת מענה ראשוני ויעוץ טלפוני כולל הגעה לבתים בכל הנוגע לתקלות ממ"דים ברחבי ישראל. תקלות בממ"דים עלולות לכלול חלונות, דלתות, איטום ועוד. הערב (שני) קצת יותר משבוע לאחר מכן מעדכנים בהתאחדות שקיבלו יותר מ-5,000 פניות בשבוע החולף.
מתוכן, טופלו יותר מ-3,500 הן מבחינת ייעוץ והכוונה לעשה זאת בעצמך ועד לקבלני שיפוצים שנשלחו על ידי ההתאחדות בהתנדבות מלאה לשטח בהתאם להוראות הביטחון למען הציבור. כ-1,000 מסך הפניות שטופלו היו בשטח. כ-66 אחוזים מהפניות הגיעו ממרכז הארץ גוש דן, כ-12 אחוזים מאזור צפון וכ-22 אחוזים מדרום הארץ.

ל-65% מהישראלים ישנה בעיה בדלת הממ"ד, 25% התלוננו על בעיות שונות בחלון הממ"ד ו-10% מהפניות הן בעקבות דלת לא תקנית או העדר דלת בכלל בממ"ד. בעקבות מחסור בידיים עובדות בכל הענף עקב עניינים משפחתיים, גיוסים לצבא והיעדר עובדים פלסטינים הקו פועל החל מהיום טלפונית בלבד. כמו כן, בהתאחדות מספרים כי מחפשים ידיים עובדות בכל רחבי הארץ בהתאם למצב.
קבלנים רבים מעידים על חוסר שלא נראה מזה עשורים בידיים עובדות בהתאם לעבודות שניתן לעשות באזורים השונים בהתחשב במצב הנפיץ, אזורי הלחימה ועוד. כמו כן, לא ניתן באזורים מסוימים לשפץ ברעש עקב הזמנות רבות של משטרה לאתרי שיפוץ הן מפחד מעובדים והן מרעש שגורם לחשש ללחימה.
 
ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: "לצערי אנו למודי ניסיון מסבבי הלחימה הקודמים וכמו תמיד אנו משתדלים לתת את המענה הכי מהיר שניתן עבור עם ישראל. ענף השיפוצים נמצא בדרכו להשבתה מלאה לצערי, כאשר חסרות לנו ידיים עובדות, אפילו עובדים ערבים-ישראלים מפחדים בעת הזאת להגיע לעבודה ונרשמים ביטולים רבים. הקבלנים מתמודדים עם אלפי ביטולי עבודות, ובזמני מלחמה אנו נאלצים לקבל בהבנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה