השוק

ירידות שערים חדות בבורסה מניות הבנקים צוללות ביותר מ-3%

ירידות שערים חדות נרשמות היום בבורסה בתל אביב בעיקר בשל החשש מהתמשכות הלחימה והסיכונים שהתמשכות כזו גורמת; מניות הבנקים מאבדות גובה לאחר הודעת בנק ישראל על מתווה הקלות באשראי
ניצן כהן | 
מניות (צילום vecteezy)
ירידות שערים של כ-3% נרשמות היום בבורסה של תל אביב. הירידות נגרמות בשל התארכות הלחימה והסיכונים שהתארכות כזו מביאה. כך או אחרת הסנטימנט כרגע בבורסה אינו טוב ובשונה ממערכות קודמות המשקיעים חוששים מפגיעה כלכלית לא מבוטלת בכלכלה שלא לדבר על אובדן חיי אדם.
השיח בשוק ההון הבוקר נסוב בעיקר סביב נושא התארכות הלחימה וקריסת המערכות האזרחיות שמותירות את הניהול השוטף של החיים בישראל בזמן מלחמה בידי מתנדבים שטובים וראויים ככל שיהיו הם לא המדינה והם עושים את הדברים ללא עוצמת המערכות האזרחיות.

בשוק ההון מדברים גם על הניסיון הכושל להקים מנהלת שיקום לעוטף עזה וההשתלטות המתגבשת של אריה דרעי ובצלאל סמוטריץ׳ על מנהלת כזו ככל שתקום והמהמשעות של השתלטות כזו. כך או אחרת המשקיעים בשוק ההון איבדו אמון במערכות האזרחיות בישראל למרות הביטחון המלא בעוצמתו של צה״ל והיכולת של ישראל לנצח את המערכה הצבאית.
מרכזות עניין מניות הבנקים שמאבדות יותר מ-3% אחרי הודעת בנק ישראל והפיקוח על הבנקים לפיה מתנהלים מגעים על הקלות בתנאי האשראי שמעמידה המערכת הבנקאית כמו גם בכל נוגע לעולם תשלומי המשכנתאות וזה אומר שהחשש הוא שהמדינה לא תפצה אף אדם אלא המערכת הבנקאית תהיה זו שתיאלץ לספוק את ההקלות שהממשלה רוצה לתת לציבור.
אלקטרה מרכזת עניין לאחר שהחברה הודיעה על מכירת פרויקט מעונות הסטודנטים בבר אילן לגיזה זינגר אבן אקוויטי. אמנם הרווח שינבע לאלקטרה הוא נמוך (20 מיליון שקל) וגם התזרים נמוך (כ-12 מיליון שקל) אך החברה תנקה מהמאזן התחייבות פיננסית של 430 מיליון שקל וזה משמעותי למערכת היחסים שלה עם המשקיעים ועם המערכת הבנקאית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה